Mintegy egy hónappal a tervezett nyitás előtt nyolcvan trafikos kapta meg a dohánytermék-kiskereskedelmi engedélyét az adóhivataltól, a NAV-tól. „Eddig 2597 koncessziónyertes adta be dohánybolt engedélyezési kérelmét. A rendelkezésére álló 30 napos elbírálási határidő lényegesen rövidebb is lehet, amennyiben a beadott kérelmek és mellékletek megfelelnek a jogszabályi előírásoknak” – közölte lapunkkal a hatóság. Sokan tehát szokás szerint az utolsó pillanatban szerezhetik majd be a szükséges papírokat, hiszen elvileg mintegy 5300 nemzeti dohányboltnak kellene megnyílnia július 1-én.
Az aláírt koncessziós szerződésekben a nyertesek vállalták: nyitáskor rendelkezni fognak olyan pénztárgéppel, amely alkalmas arra, hogy az illetékes szervekhez az adatokat online kapcsolat útján továbbítsa. A legtöbb trafik esetében súlyos problémát okozna, ha a beszállító késedelme miatt nem nyílhatna meg a dohánybolt a vállalt határidőre, vagy a megvásárolt rendszer nem működne stabilan. „A forgalmazási engedély iránti kérelmek szaporodnak, de típusvizsgálható pénztárgépet még nem nyújtottak be ezekben az ügyekben, így típusvizsgálat még mindig nincs” – tudatta lapunkkal a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal.
A kérelmezők között van a Laurel Cégcsoport is, úgy tudjuk, hogy a Dohánybolt Ellátó Kft. és a Trafikos Franchise Kft. is velük írt alá beszállítói megállapodást. A hazai tulajdonban lévő Laurel tavaly már 3 milliárd forintot meghaladó bevételt ért el, míg a cégcsoport összeredménye elérte a 4,9 milliárdot. A társaság számára az igazi piaci áttörést többek között a hazai Coop, CBA, Reál, Lapker hálózatok informatikájának fejlesztése, kiépítése és üzemeltetése hozta meg. „Úgy tudom, hogy a Laurel 1500 pénztárgépet tud biztosítani. Nekünk országszerte ötven feletti trafikunk nyithat meg. Ezek arculata különbözni fog, mert az ajánlott, egységes arculat túl drága lett volna” – mondta lapunknak Király Antal. A Trafik Franchise vezetője szerint jelenleg a nagykereskedők ajánlatokkal bombázzák a trafikosokat.
A törvény szerint kizárólagos értékesítési szerződést a nagykereskedő termékeinek forgalmazására nem lehet kötni és olyan helyzetet sem teremthet a trafikos, amely bizonyos gyártók termékeit lényeges mértékben előnyben részesíti.
Trafikost keres a CBA és a MOL
A trafikrendelet vesztesének érzi magát a CBA és a MOL is. „Az eddigi 3300 értékesítési helyünk lecsökkent 278-re, mely komoly problémát jelent hálózatunk számára. Tagjaink közül többen tárgyalásokat folytatnak koncessziót elnyert vállalkozásokkal annak érdekében, hogy a dohányboltot egységeink mellett valósítsák meg” – tudatta lapunkkal Fodor Attila. A CBA kommunikációs igazgatója hozzátette: a trafikosok számára típusterveket készítettek a dohánybolt berendezésével kapcsolatban, illetve a szükséges kellékek beszerzésében is segítenek. A MOL eddig 360 töltőállomáson árulhatott dohányterméket, most csak 25 koncessziós partnere nyert pályázatot, igaz, a cég felvette már a kapcsolatot más nyertesekkel is. Hosszú távú megállapodást kívánnak kötni, amelyben a trafikosok fix vagy forgalomarányos bérleti díjat fizetnek. A budakeszi töltőállomásán már ki is alakították az első boltot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.