A személyautó értékesítés enyhe emelkedése még nem hozott akkora darabszámokat, hogy a kereskedők nyugodtan nézzenek a jövőbe, bár a trend stabilnak látszik. Az értékesítés ugyan visszaesett az év elején, de március óta folyamatosan meghaladja a bázist a forgalomba helyezések száma. Miután május végéig az elmaradás 2,8 százalékra mérséklődött, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint az év második felére előre jelzett kismértékű növekedés meg fog valósulni.
Kérdéses azonban, hogy a bázishoz képest az a kismértékű növekedés elegendő lesz-e a maradék márkakereskedő talpon maradásához. Az MGE ugyanis úgy véli, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához legalább havi 7000 új személyautó és 1000-1200 kis haszonjármű forgalomba helyezése lenne szükséges és a szervizek kapacitásának jobb kihasználtsága. Ettől azonban még nagyon messze vagyunk.
A kishaszonjárművek eladása ugyanis az elmúlt év dereka óta folyamatosan csökken részben a magánhasználatra is vásárolt négyajtós kisteherautók, a pickupok forgalmának megtorpanása, részben a furgontulajdonos cégek takarékoskodása miatt. Az MGE örömmel ismeri be hogy tévedett, amikor a nagy haszonjárművek forgalomba helyezésének kismértékű visszaesését várta az idei évben. A számok éppenséggel stabil eladásbővülést mutatnak.
A motorkerékpár kereskedőkre azonban rájár a rúd: jóllehet márciusban és áprilisban jó volt a forgalom, a májusi 36 százalékos visszaesés az amúgy is alacsony bázishoz képest sötét jövőt vetít előre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.