A BMW vezérigazgatója, Norbert Reithofer legkorábban a jövő év közepétől számít az európai autópiac szerény mértékű javulására. Ezzel szemben Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport vezére szerint az eladások valószínűleg még két év múlva is esnek, miután a növekvő európai munkanélküliség egyszerűen elsorvasztja a vásárlóerőt.
Carlos Da Silva, az IHS Automotive európai személykocsi és kisteherautó eladási előrejelzéseiért felelős elemzője azt mondta, a június számok megerősítették, hogy az áprilisban mérthez képest csökkent a hanyatlás üteme. Közleményében úgy fogalmazott: az eladások elérték a mélypontot, de egyelőre nem várható fellendülés. A második félévben vélhetően tovább csökken a volumen, még ha lassabb ütemben is, a régió pedig továbbra is „ijesztő zóna” a legtöbb gyártó számára. Sascha Gomel, a Commerzbank elemzője egyetért a fentiekkel és nem számít fellendülésre a második fél évben: várakozása szerint az eladások alacsony szinten stabilizálódnak.
Manapság annyira rossz a piac, hogy csupán a Ford, a Mercedes, a Dacia, a SEAT, valamint a Jaguar adott el több kocsit, mint egy évvel korábban. Igaz, az utóbbi három együttes forgalma sem érte el a Mercedesét. Ha végignézzük az országok listáját, az adatok alapján csupán Nagy Britannia maradt ki a krízisből. A hat havi forgalombővülés 10, a júniusi pedig 13,4 százalékos volt 215 ezer darabbal, amit irigykedve szemlélnek az olyan hagyományosan nagy piacok kereskedői, mint a német, a francia, az olasz és a spanyol. Igaz, a német eladások meghaladták a 282 ezret az elmúlt hónapban, de ez is 4,7 százalékos visszaesés a bázishoz képest, a fél éves összesítés pedig 8 százalékos elmaradást mutat. Franciaországban 11 százalékot esett a forgalom az első fél évben. De nem mindenhol ilyen rossz a helyzet: Szlovéniában, Portugáliában, Finnországban és Dániában például nőtt a kereslet a múlt hónapban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.