BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Melyik a legértékesebb kínai márka?

Idén is a China Mobile a legértékesebb márka Kínában - az első kétszáz kínai vállalat között most először több a magáncég, mint az állami tulajdonban lévő.

A sanghaji székhelyű Hurun kutatóintézet által hétfőn közzétett, a kínai vállalatokat márkaértékük alapján rangsoroló rendes éves lista első helyezettjének értékét az intézet 251 milliárd jüanra (40 milliárd dollár) becsli. Az elmúlt hét évben a cég hatszor szerzett elsőséget.

A dobogó második és harmadik helyén továbbra is a világ legnagyobb bankjának számító Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), valamint a Kínai Építési Bank áll.

A legnagyobb magánkézben lévő cég címét a Baidu keresőóriás tudhatja magáénak, amely 106 milliárd jüanos (17 milliárd dollár) értékével a teljes lista ötödik helyét tudhatja magáénak. A privát vállalkozások közt második a szociális platformjairól és QQ üzenetküldő szolgáltatásáról ismert Tencent, amely az összetett listán a hetedik. A magánvállalatok között harmadik Ping An biztosító összesítésben a tízedik lett.

A listán szereplő magáncégek átlagos márkaértéke a 7 milliárd jüant (1,12 milliárd dollár) közelítette.

A listára kerülés küszöbértéke az idén 1,2 milliárd jüant (190 millió dollár) tett ki, ez a tavalyi alsó határ duplája. A top százba való bekerüléshez ennek több mint háromszorosa, 3,8 milliárd jüan (600 millió dollár) volt szükséges. A listán szereplő vállalatok összesített márkaértéke szintén nőtt a 2012-eshez képest, 2,8 ezer milliárd jüanra (450 milliárd dollár).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.