Nyaralási terveikről is beszámoltak a K&H pályakezdők jóléti indexének mérésében résztvevő, 19-29 év közötti fiatalok. A nyár első hónapjában 47 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy volt már, vagy megy idén nyaralni. Azok aránya, akik idén várhatóan nem jutnak el nyaralni az országrészeket tekintve Kelet-Magyarországon a legmagasabb, 61 százalék. A többség – 66 százalék – 7 napot vagy kevesebbet nyaral, az ennél hosszabb nyaralás inkább csak a budapestiekre jellemző.
Ami az úti célokat illeti, belföldre a megkérdezettek 38 százaléka megy. A Balaton és más vízpartok lehetnek nyertesei ennek, mert a belföldre utazást tervezők 77 százaléka készül víz mellé nyaralni. Kirándulás, túrázás 38 százalékuk terveiben szerepel. Bulizást a férfiak 33 százaléka tervez, a nők ezen a téren visszafogottabbnak tűnnek, csak 14 százalékuk töltené ezzel a nyaralást. Zenei fesztiválokat 20 százalékuk nevezett meg nyaralási célként.
Külföldre utazást a válaszadók 16 százaléka említett, a budapestiek negyede, a vidéken élőknek nem egészen 15 százaléka tervez pihenést más országban. A külföldre utazók körében a tengerpart a legnépszerűbb, a fiatalok 55 százaléka készül ide, de a kirándulás, túrázás is kedvelt a körükben, 42 százalék említett ilyen programtervet. Aktív sportolásra külföldön szinte csak férfiak vágynak, majd negyedük töltené el ezzel a szabadságát.
A nyaralást jellemzően párban tervezik a fiatalok, 56 százalékuk nyilatkozott így. Nagyobb társasággal inkább a férfiak nyaralnának – 29 százalék –, szemben a nők 16 százalékával.
Átlagosan 76 ezer forintot szánnak a nyaralásra, a férfiak valamelyest magasabb összegeket – 89 ezer forint – említettek, szemben a nők 69 ezer forintjával. Ezt az összeget az aktív keresők 73 százaléka egymaga teremti elő, a diákoknak mindössze 26 százaléka tesz így, az ő nyaralási költségeik nagyobb részét vagy teljes egészét a szülők finanszírozzák. Aki maga teremti elő a pénzt, annak jellemzően spórolnia kell rá, többségük 3-6 hónapot gyűjt erre a célra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.