Vannak olyan autótípusok, amelyek magyarországi eladásaink 70-90 százaléka a céges vásárlás. Ugyanakkor a cégek pedig leginkább dízelautókat vásárolnak.
A JATO Dynamicstól kapott tájékoztatás szerint amíg az új személyautók 36 százaléka volt dízelmotoros 2010-ben, addig tavaly már 40,6, az idei első fél évben pedig 41,8 százalék volt az arányuk. Talán ennek köszönhető, hogy amíg június végéig 3,83 százalékkal 723,6 millió literre csökkent a tavalyi első fél évhez képest addig a gázolajé 0,29 százalékkal nőtt 1104,5 millió literre nőtt.
Mindez annak ellenére, hogy a belföldi közúti fuvarozók árutonna kilométerben kifejezett teljesítménye csökken, a gázolaj forgalmazása nő. Ráadásul sem a török, sem az uniós fuvarozók nem nálunk tankolnak. A tagállamok között érvényben van az áfa visszatérítési viszonossági megállapodás, amely szerint négy hónapon belül utalandó az áfa, ellenkező esetben késedelmi kamatot kell fizetni.
Opel 720 69,86
Ford 647 85,63
Skoda 604 84,11
VW 579 78,07
Fiat 409 92,18
Toyota 322 62,73
Suzuki 309 51,78
Dacia 287 51,92
Renault 248 72,18
Peugeot 227 86,78
* Az összdarabszám százalékában
Forrás: JATO
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tudomása szerint azonban amíg Ausztria átlagosan egy hónap alatt elvégzi a kérelmek feldolgozását és visszautalja a jogosultaknak az adót, addig Magyarország általában 8 hónap alatt teljesíti kötelezettségét. A fuvarozóknak azonban a késedelmi kamattal együtt sem éri meg nyolc hónapot várni a pénzükre, úgyhogy Ausztriában veszik meg az üzemanyagot.
Opel 720 69,86
Ford 647 85,63
Skoda 604 84,11
VW 579 78,07
Fiat 409 92,18
Toyota 322 62,73
Suzuki 309 51,78
Dacia 287 51,92
Renault 248 72,18
Peugeot 227 86,78
* Az összdarabszám százalékában
Forrás: JATO -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.