BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harc a prémium mobiloknál

Hatalmas versenyt hozott az idei év a prémium kategóriás okostelefonok piacán is, a Samsung már tavasszal bemutatta legújabb csúcsmobilját, néhány hete a Nokia is egy különlegességgel lepte meg a felhasználókat, a múlt héten pedig az LG hozott újdonságot ebbe a szegmensbe. Az ősszel érkezhet az Apple új készüléke, ami alaposan felforgathatja a piacot

Az LG múlt hét közepén bemutatott új készüléke, a G2 nem csupán azt jelzi, hogy a dél-koreai vállalatnak is fontos a prémium szegmens, hanem azt is, hogy az okostelefonok piacát uraló Samsung-Apple páros új, komoly riválist. Az LG 2012. második negyedévében még nem szerepelt az öt legnagyobb okosmobil-gyártó között, az idén az április-júniusi időszakban azonban már 12,1 millió ilyen eszközt adott el, ami 5,1 százalékos piaci részesedést és a harmadik számú gyártó pozícióját hozta a vállalatnak. Talán ennél is sokatmondóbb adat, hogy egy év alatt több mint duplájára tudta növelni okostelefon-értékesítését a cég, miközben a teljes piac csak 52,3 százalékkal nőtt. Mindössze egyetlen gyártó, a kínai Lenovo tudott még ennél is nagyobb fejlődést elérni, a vállalat 130 százalékkal több okosmobilt adott el a második negyedévben, mint egy évvel korábban, és a 11,3 milliós értékesítéssel a gyártói rangsor negyedik helyére ugrott fel.

Az LG új készüléke ugyan nem forradalmasítja a piacot, azonban a négymagos processzor ereje, a hatalmas kijelző, a 13 megapixeles kamera, a rendkívül hosszú üzemidő mindenesetre komoly riválissá teszi a Galaxy S4-el vagy éppen az iPhone5-el szemben. Persze a siker attól is függ, mennyire sikerül eltalálni az árazást, és bár egyelőre az előfizetés nélküli árat nem közölték, az előzetes várakozások szerint 600 dollár fölött lesz valamivel, ami nagyjából megfelelő a rivális készülékek tarifájának.

Miközben az LG igyekezett minél több és jobb képességgel ellátni készülékét és ezzel tulajdonképpen a Samsung példáját követte, a legújabb nagy dobását július elején bemutató Nokia inkább egy igazán különleges adottsággal igyekszik meghódítani a fogyasztókat. A társaság Lumia 1020-as készüléke a maga 41 megapixeles kamerájával igazán a fényképezni vágyók számára lehet vonzó. A finn gyártó számára kulcsfontosságú lenne, hogy az okosmobilok piacán is megerősítse pozícióit. Kérdéses azonban, hogy a felhasználók mennyire lesznek majd vevők a szuperkamerás csúcsmobilra. Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy az IDC felmérése szerint okosmobil vásárlásakor 23 választható képesség közül a felhasználók csak a 15. helyre rangsorolták a beépített kamera felbontását.

A prémium kategóriás készülékek piacát alaposan átalakíthatja az őszi időszak, a várakozások szerint ugyanis az Apple ekkor lép majd piacra valami újdonsággal. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ez az iPhone5 egy új, továbbfejlesztett verziója lesz, vagy valami teljesen újjal lepik meg a piacot. Az almáslogójú cég nincs könnyű helyzetben, egyre lassuló ütemben nő ugyanis az iPhone értékesítés, ami azt jelző, hogy a fogyasztók is az újdonságot várják, és valószínűleg a befektetőket is megnyugtatná egy új, sikeres telefon bemutatása.

Kivonulna a tőzsdéről a BlackBerry

Könnyen előfordulhat, hogy kivonul a tőzsdéről a BlacBerry, miután a telefongyártónak továbbra sem sikerül stabilizálni pozícióját az okostelefonok piacán. A Reuters forrásai szerint a jelenlegi vezérigazgató, Thorsten Heins és a cég igazgatósága egyre inkább úgy gondolja, hogy a nem tőzsdei cégként való működés lehetőséget adna arra, hogy hatékonyabban orvosolják a társaság problémáit. Konkrét lépések még nem történtek a vállalat értékesítése érdekében, azonban elemzők szerint nem lenne könnyű egy ilyen tranzakció megvalósítása. Míg 2008-ban még 84 milliárd dollár volt az egykor szebb napokat megélt mobilkészülék gyártó piaci értéke, addig jelenleg 4,8 milliárd dollár.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.