BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb nagy dobásra készül a Facebook – Csúcson a részvényárfolyam

Mozgalmas heteket él át a Facebook, de nem unatkoznak a társaság papírjait vásárló befektetők sem. Akik a tavaly májusi tőzsdére lépést követően is kitartottak a cég mellett, most örülhetnek, a tévépiac viszont izgulhat, mert a társaság megcsapolná a hirdetési bevételeiket.

Megdöntené a televízió uralmát a reklámpiacon a Facebook, a társaság a Bloomberg beszámolója szerint a tévés hirdetésekhez hasonló szpotokat jelenítene meg oldalán. Igaz, jó mélyen a zsebükbe kellene nyúlniuk azoknak a hirdetőknek, akik élni szeretnének ezzel a promóciós lehetőséggel, a Bloomberg az ügyben járatos forrásokra hivatkozva azt írta, hogy naponta 2,5 millió dollárba kerülnek ez a fajta reklám.

Tény ugyanakkor, hogy az elérhető közönség is hatalmas lenne, hiszen potenciális 1,15 milliárd emberhez juthatna el egy-egy reklám. A Bloomberg közlése alapján az év második felében kezdik majd értékesíteni ezt a hirdetési lehetőséget.

Nem kizárt, hogy ez a hír is szerepet játszott abban, hogy a Facebook részvényeinek árfolyama szerda reggel átlépte a kibocsátáskori 38 dolláros szintet. Az idén már közel 40 százalékot erősödött a vállalat papírja, amiben különösen az elmúlt hét játszott nagy szerepet. A múlt héten tették közzé ugyanis a Facebook második negyedéves jelentését, ami az előzetes elemzői várakozásokat túlszárnyalta. Ráadásul az adatok igazolták Mark Zuckerberg, a társaság alapítójának és vezetőjének döntését, amely szerint a mobilplatformra fókuszálnak nem csak a felhasználók kiszolgálásában, de az értékesítésben is.

Míg 2012. második negyedévében az okostelefonos és a tabletes Facebook-alkalmazásra értékesített hirdetésekből származó bevétel a teljes forgalom 14 százalékát adták, addig az idén már 41 százalékra ugrott a részesedésük. A jelek szerint tehát helyesnek bizonyult Mark Zuckerberg döntése, hogy a mobil eszközökre fokuszált a cég. A társaság alapítója és vezetője egyébként igencsak jól járt a megugró részvényárfolyammal, a második negyedéves eredmények múlt heti nyilvánosságra hozatala óta mintegy 4 milliárd dollárral nőtt a vagyona értéke.

A mobilplatform jelentőségét mutatja az is, hogy júniusban naponta átlagosan 469 millióan használták mobilkészülékről a Facebookot, míg a teljes hónapban 819 millióan jelentkeztek be okostelefonról, ami 51 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A közösségi oldal napi átlagos felhasználószáma júniusban 699 millió volt, ami 27 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, míg a júniusban belépő regisztrált facebookozók száma elérte az 1,15 milliárdot, ami 21 százalékkal több, mint egy éve.

A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.