Megdöntené a televízió uralmát a reklámpiacon a Facebook, a társaság a Bloomberg beszámolója szerint a tévés hirdetésekhez hasonló szpotokat jelenítene meg oldalán. Igaz, jó mélyen a zsebükbe kellene nyúlniuk azoknak a hirdetőknek, akik élni szeretnének ezzel a promóciós lehetőséggel, a Bloomberg az ügyben járatos forrásokra hivatkozva azt írta, hogy naponta 2,5 millió dollárba kerülnek ez a fajta reklám.
Tény ugyanakkor, hogy az elérhető közönség is hatalmas lenne, hiszen potenciális 1,15 milliárd emberhez juthatna el egy-egy reklám. A Bloomberg közlése alapján az év második felében kezdik majd értékesíteni ezt a hirdetési lehetőséget.
Nem kizárt, hogy ez a hír is szerepet játszott abban, hogy a Facebook részvényeinek árfolyama szerda reggel átlépte a kibocsátáskori 38 dolláros szintet. Az idén már közel 40 százalékot erősödött a vállalat papírja, amiben különösen az elmúlt hét játszott nagy szerepet. A múlt héten tették közzé ugyanis a Facebook második negyedéves jelentését, ami az előzetes elemzői várakozásokat túlszárnyalta. Ráadásul az adatok igazolták Mark Zuckerberg, a társaság alapítójának és vezetőjének döntését, amely szerint a mobilplatformra fókuszálnak nem csak a felhasználók kiszolgálásában, de az értékesítésben is.
Míg 2012. második negyedévében az okostelefonos és a tabletes Facebook-alkalmazásra értékesített hirdetésekből származó bevétel a teljes forgalom 14 százalékát adták, addig az idén már 41 százalékra ugrott a részesedésük. A jelek szerint tehát helyesnek bizonyult Mark Zuckerberg döntése, hogy a mobil eszközökre fokuszált a cég. A társaság alapítója és vezetője egyébként igencsak jól járt a megugró részvényárfolyammal, a második negyedéves eredmények múlt heti nyilvánosságra hozatala óta mintegy 4 milliárd dollárral nőtt a vagyona értéke.
A mobilplatform jelentőségét mutatja az is, hogy júniusban naponta átlagosan 469 millióan használták mobilkészülékről a Facebookot, míg a teljes hónapban 819 millióan jelentkeztek be okostelefonról, ami 51 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A közösségi oldal napi átlagos felhasználószáma júniusban 699 millió volt, ami 27 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, míg a júniusban belépő regisztrált facebookozók száma elérte az 1,15 milliárdot, ami 21 százalékkal több, mint egy éve.
A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.