"Az eladások meghaladták az előző évit. A vásárlókból is számottevően több volt" - nyilatkozta Stefan Genth, a HDE ügyvezető igazgatója. A háztartási cikkek, a játékok és az élelmiszerek voltak a legkapósabbak, de a kisebb ajándékok és édességek is jól fogytak a december 6-ai Mikulás nap előtt.
A HDE szerint 2013 karácsonyi időszakában, azaz novemberben és decemberben, 80,6 milliárd eurós forgalomra számítanak, 1,2 százalékkal többre, mint 2012-ben. A teljes összegen belül az online eladások 8,5 milliárd eurót tehetnek ki, és 15 százalékkal növekedhetnek tavalyhoz képest.
Jó előjelnek számít, hogy a GfK kutatóintézet szerint magas a német fogyasztói hangulatindex. Szerdán 75 hónapos csúcsra, 7,4 pontra emelkedett a decemberre előre mutató hangulatindex. A lakossági hangulatot az erős munkaerőpiac és a stabil jövedelmi kilátások támogatták meg.
A HDE adatai szerint Németországban 400 ezer kiskereskedés működik, 3 millió embert foglalkoztatnak és 420 milliárd euró az éves bevételük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.