A forgalomnövekedés mögött természetesen beruházás és létszámbővítés áll. Tavaly összesen 35 milliárd forint értékben valósított meg beruházásokat Magyarországon a Bosch, beleértve olyan új gyártósorok telepítését, amelyek a hatvani, egri és miskolci gyártóüzemek kapacitását bővítették. Így például az említett miskolci autóalkatrész gyárban kilenc hónap alatt kétszázzal bővült az alkalmazottak száma, Hatvanban pedig ugyanennyivel 3300-ra.
Az árbevétel növekedéséhez nagyban hozzájárult, hogy a vállalat növelte a miskolci és hatvani autóipari üzemek termelőkapacitását. Miskolcon a tervek szerint újabb gyártósorok is lesznek, hiszen öt éven belül megkétszerezik a telepített gépsorok számát és ez további 13 milliárd forintos beruházást jelent. A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. legutóbbi nagy volumenű kapacitásbővítése éppen a harmadik negyedév végén zárult. Itt 550 munkahelyet teremtett az a 4,3 milliárd forintba került négy éves beruházás sorozat, amely több generátor-gyártósor telepítéséhez kapcsolódott.
A 2002-ben alapított, jelenleg 1600 alkalmazottal dolgozó miskolci kéziszerszám gyárban, a Robert Bosch Power Tool Kft.-nél 2016 végéig összesen 320 új munkahely létesül, miután a Bosch kéziszerszám üzletága Európában átszervezi a szerszámok gyártását és fejlesztését. A jövő év második felében ugyanis a svájci Solothurnból Magyarországra hozzák a fa- és felületmegmunkáló elektromos szerszámok gyártását, amely komoly keresletnek örvend, de a piaci árverseny miatt olcsóbban kell megoldani a termékek előállítását.
Más a hatvani autóelektronikai gyár esete, ahonnan egy termék gyártását a németországi Arnstadtba telepítik át jövőre. A döntés hátterében az áll, hogy a Bosch eladja a Arnstadtban működő gyárának egy részét, ugyanakkor egy már kevésbé keresett terméket a megmaradt telephelyen gyártanak tovább. Így felszabadul némi kapacitás Hatvanban, a Bosch-csoport legnagyobb autóelektronikai üzemében, ahol vezérlő elektronikákat gyártanak automata sebességváltóhoz, ABS-hez, légzsákhoz, elektrohidraulikus szervóhoz, karosszériaelektronikához, fedélzeti számítógéphez, valamint ESP és tolatóradar szenzorokat sőt, komplett műszerfalakat is. Az a helyzet azonban, hogy nincs már hova terjeszkedni és a közelben sincsenek alkalmas ingatlanok. Az Arnstadtba telepítendő termelés helyén viszont felszabadul annyi kapacitás, amivel meg lehet oldani, ha bármelyek megrendelő autógyár többet rendel a szokásos mennyiségnél.
Budapesten pedig egy 2015 elejére befejeződő 18 milliárd forintos beruházás, a Bosch új budapesti központja második épületének kivitelezése folyik. Augusztusra készült el az első, a 12 milliárd forintba került 11 000 négyzetméteres épület, ahova 350 fejlesztő, kereskedelmi és adminisztrációs területen dolgozó munkatárs költözött. A második ütem alapkövét áprilisban tették le és ez lesz majd a Bosch gépjármű-technológiai fejlesztések innovációs bázisa. Az együttesen 30 milliárd forintba kerülő építkezés sorozatot összesen 2,6 milliárd forinttal támogatta az állam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.