A vállalkozás 2010. augusztus 1. és 2013. február 22. között a Magnavital készülékcsalád népszerűsítése, értékesítése során gyógyhatásra, egészségre gyakorolt és más kedvező hatásra, továbbá kedvezményes árra vonatkozó állításokat tett közzé a Magnavital készülékeivel kapcsolatban. A készülékkel kapcsolatos hatás-állítások fő üzenete a fogyasztó számára az volt, hogy a termék használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatással is rendelkezik.
A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a valóságnak a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások. A vállalkozásnak olyan bizonyítékot kell bemutatnia, amely minden kétséget kizáróan igazolja a hirdetésben szereplő állítások valódiságát. A vállalkozás állításait fogyasztói tapasztalatokra alapozta, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények. A vállalkozás által benyújtott további bizonyítékok nem azt támasztották alá, hogy a Magnavital terméknek a tájékoztatásokban ismertetett hatásai ténylegesen érvényesülnek, hanem azt, hogy magának a pulzáló mágneses térnek milyen biológiai és fiziológiai hatása van az élő szervezetekre.
A GVH megítélése szerint a vállalkozás által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így a vállalkozás nem tudta igazolni, hogy a Magnavital készülékcsalád használatával ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások.
A reklámokban megjelenő tájékoztatások alapján a fogyasztók továbbá arra a következtetésre juthattak, hogy az eredeti árnál kedvezményesebben vehetik meg a készülékcsalád tagjait. A vizsgálat során kiderült, hogy valójában a feltüntetett „eredeti áron” nem értékesítettek egyetlen terméket sem, így a fogyasztók valójában nem kaptak semmilyen árkedvezményt a készülék megvásárlásakor.
A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH 3.000.000 Ft bírságot szabott ki a cégre.
A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a vállalkozás célja a tájékoztatásokkal olyan fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. A nem teljesen egészséges fogyasztó sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb a vállalkozások tájékoztatásainak, reklámjainak.
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.