„Az új iránymutatásnak megfelelően az utasoknak meg kell győződniük róla, hogy a készülék repülési üzemmódban legyen attól a pillanattól kezdve, hogy a repülő ajtaját bezárják egészen addig, amíg el nem hagyják a fedélzetet. Arra bíztatjuk utasainkat, hogy hozzák magukkal a kedvenc készülékeiket és olvassanak vagy nézzenek meg egy filmet” – mondta Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője.
Az utasokat a légitársaság ugyanakkor arra kéri, hogy ne használják fülhallgatóikat a biztonsági tájékoztatás alatt, illetve hogy kapcsolják ki az elektronikus berendezéseket, amennyiben a légiutas-kísérők nem tudnak meggyőződni róla, hogy az repülési üzemmódban van és megfelel a repülés közbeni használhatóság feltételeinek.
Az európai folyamatot felgyorsította, hogy az USA-ban már tavaly novemberben megszületett ez a döntés. Elvileg nem kötelező engedélyezni a mobiltelefonok használatát, vagyis a légitársaságok a korábbi tiltó szabályozás megtartása mellett is dönthetnek, bár ez nem túl valószínű, hiszen akkor az utasok vélhetően a liberálisabb társasággal repülnek majd.
„Jelentősen javult a repülésbiztonság 2013-ban a világon, tíz éve nem volt ilyen alacsony a halálos repülőgép-katasztrófák száma” – közölte az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség. Az elmúlt évben 17 olyan halálos kimenetelű baleset történt, amelyben nagy kereskedelmi repülőgépek voltak érintettek.
VG-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.