Csen Kuang-piao a hét elején beszélt tervéről egy előadásán, majd szerdán hivatalosan is megerősítette azt a kínai sajtóban. A kínai hírességek sorába tartozó milliárdos úgy fogalmazott: két éve fontolgatja már az "együttműködést" az idén 163. születésnapját ünneplő befolyásos amerikai lappal. Csen szerint a The New York Times megvásárlása egy "autentikus Kína-kép bemutatását tenné lehetővé", de a lap hasábjain a környezetvédelmet és a világbékét is hirdetné. A lehetőségekről a hétvégén tárgyal majd a befektető, aki más befolyásos - általa meg nem nevezett - kínai partnerekkel vásárolná meg az újságot. A The New York Times angol és kínai nyelvű honlapját több mint egy éve blokkolják a kelet-ázsiai ország hatóságai, miután a lap Ven Csia-pao korábbi miniszterelnök és családjának gazdagodásáról cikkezett.
Csen Kínában jótékonykodásáról, meglepő ötleteiről, nem utolsósorban pedig magamutogatásáról híresült el. A leggazdagabb ötszáz kínai közé újrahasznosító vállalatával bekerült férfi vagyona 5 milliárd jüant (180 milliárd forint) tesz ki. A 2008-as szecsuáni földrengés után Csen az elsők között ajánlott fel adományt, 100 millió jüan (3,6 milliárd forint) értékben, ő maga másfél hónapig önkéntesként segédkezett a területen. Idén év elején a legnagyobb pekingi szmog közepette a milliárdos palackozott "friss levegőt" árult az utcán, házat ajánlott Mo Jen Nobel-díjas írónak, a múlt héten pedig pénzkötegekből épített "irodáját" ábrázoló, a kínai interneten terjengő fotóival keltett feltűnést.
Csen eltökéltnek mutatkozik a The New York Times megvásárlását illetően, s azt hangoztatja, hogy ezért még egyes ingatlanait is eladná. Az üzlet nyélbe ütése viszont igen kétséges, erre utal az amerikai lap szóvivőjének, Eileen Murphy-nek a kínai Global Times című napilaphoz szerdán eljuttatott üzenete. A szóvivő úgy fogalmazott: vállalata nem kommentál híreszteléseket, a lap tulajdonosa, Arthur Sulzberger pedig nemrég egyértelművé tette, hogy a The New York Times nem eladó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.