BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamisított márkás áruk ezreit gyűjtöttek be Sanghajban

Többezer darab hamisított márkás ruhát, mobiltelefont és elektronikai eszközt gyűjtöttek be a minőségellenőrök a hét végén Sanghajban.

A helyi ipari és kereskedelmi hatóság tájékoztatása szerint a kínai város különböző pontjain tartott razziák kifejezetten a hamismárkás termékek árusítására szakosodott piacok és az azokat előállító gyárak megbüntetésére irányultak.

A helyiek és turisták által is ismert és kedvelt áruházakban, piacokon a város szinte minden belső kerületében lehet jobb és rosszabb minőségű hamisítványokat találni. A hatóságok a hétvégén a belső kerületekben és a forgalmas csomópontoknál - így a "sanghaji Váci-utcaként" ismert Nanking-úton vagy a város központi vasútállomásán - összesen több mint 12 ezer ilyen terméket koboztak el. A termékek közt ruhák, cipők, elektronikai berendezések, Apple-, Samsung- és más márkás termékek is voltak.

A hatóságok ritkán tartanak kifejezetten hamisított áruk felfedésére irányuló razziát a nagyvárosban, bár ott szinte minden márka beszerezhető. A hét végi razziára Vang Jang miniszterelnök-helyettes pénteki szavai után került sor, aki akkor a hamisítás elleni harc fontosságára hívta fel a figyelmet. Vang szerint tavaly 320 ezer szellemi tulajdonjogsértéssel kapcsolatos ügyet fedtek fel a hatóságok, 53 ezer embert büntettek meg. Idén a hamisítványok elleni harc kiemelt célpontjai a mezőgazdasági termékek, az élelmiszerek és a gyógyszerek lesznek - jelentette be a miniszterelnök-helyettes.

A kínai hatóságok évek óta próbálnak harcolni a hamisítás ellen, a valós eredmények azonban váratnak magukra. Egy tavaly tavaszi jelentés - a nemzetközi vámstatisztikák Kínára vonatkozó adatait alapul véve - arra mutatott rá: a statisztikák szerint a 2008 és 2010 között világszerte elkobzott hamis áruk mintegy kétharmada a kelet-ázsiai országból származott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.