A minisztérium – a Népszabadság forrásai szerint – inkább a járművek felújítását részesíti előnyben, holott sokak szerint a rendkívül leromlott állapotban lévő szerelvényeket gyakorlatilag újjá kell építeni, ami csaknem annyiba kerülne, mint az újak beszerzése.
Nagy kérdés az is, hogy az újrafazonírozott kocsik hogyan és mennyi idő alatt kapnának típusengedélyt, hiszen a fékeket, illetve a biztonsági berendezéseket egy meglehetősen régi szabvány szerint alakították ki. Ráadásul ezekben a járművekben nincs se légkondicionálás, se menekülőlépcső, se más kényelmi szolgáltatás.
A tárca egyelőre csak a pálya fejlesztésére, felújítására venne igénybe uniós támogatást. A kocsibeszerzést hitelből valósítanák meg.
A 3-as metró felújítása külsős szakértői becslések szerint alaphangon 350 millió euróba – 105 milliárd forintba – kerülne. Ebbe a kocsik beszerzése mellett a sínek és az alépítmény cseréje, valamint a biztonsági berendezések korszerűsítése férne bele.
Az Európai Unió viszont csak akkor támogatná 300 millió euróval (vagyis körülbelül 90 milliárd forinttal) a vonal korszerűsítését, ha az új kocsik modernizált energetikai és biztonsági berendezésekkel felvértezett pályán futnának, mozgólépcső-rekonstrukcióval, akadálymentesítéssel, illetve a vonalat meghosszabbítanák Káposztásmegyerig. Ráadásul akkor, ha mindezt nyílt, uniós közbeszerzési pályázaton elnyert cég vagy cégek végeznék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.