Az előzetes piaci várakozásoknak megfelelően a válság sújtotta Volkswagen csoport nyeresége jelentősen visszaesett a harmadik negyedévben. Gyenge ipari környezettel, hanyatló járműértékesítéssel, valamint a cégcsoporton belüli leépítések terheivel magyarázzák a német autógyártó drámai gyorsjelentését.
Bár a 78,5 milliárd eurós árbevétel csupán félszázalékos zsugorodást jelent, a működési eredmény ennek ellenére 42 százalékkal, 2,86 milliárd euróra esett össze, míg
a konszolidált adózott eredmény 64 százalékkal, 1,58 milliárd euróra zuhant.
Komoly terhet jelentettek a negyedévben a magasabb állandó költségek és a szerkezetátalakítás terhei, így az Audi leányvállalat brüsszeli üzemének küszöbönálló bezárása.
Mondhatni, eleve sem számítottak sok jóra az elemzők, de még őket is meglepték a gyenge számok. Ennek oka, hogy a kínai piacon a vártnál is gyengébben teljesített a német márka. Márpedig korábban éppen a kínai operáció volt a növekedés motorja.
Sürgős költségcsökkentésre és hatékonyságnövelésre van szükség
– hangsúlyozta Arno Antlitz, a VW pénzügyi igazgatója, mondván, az idei első kilenc hónapban a Volkswagen márka értékesítésének megtérülési mutatója mindössze 2 százalékos volt.
Akár jó hír is lehetne, hogy
a menedzsment fenntartja az éves előrejelzését.
Kár, hogy szeptemberig kétszer is visszanyesték a prognózist, mely jelenleg mindössze 18 milliárd euró működési eredmény az idei év egészére nézve.
Felhőzi a vállalat kilátásait, hogy konfliktus alakult ki a menedzsment és a dolgozók között. Miután szeptemberben a VW megszüntette a több mint 30 éve érvényben lévő „munkahelyi biztonságot”. Jövő év közepétől lesz lehetőség a működési okokból történő elbocsátásokra. A VW körülbelül 120 ezer embert foglalkoztat Németországban, minden második dolgozót Wolfsburgban. A VW márka összesen tíz üzemet működtet Németországban, ebből hatot Alsó-Szászországban, hármat Szászországban és egyet Hessenben.
Oliver Blume vezérigazgató eurómilliárdos megtakarításokra készül. Az üzemi tanács szerint az igazgatótanács legalább három német VW-gyárat be akar zárni, a többiben pedig csökkentené a kapacitásokat, ami
tízezres nagyságrendű elbocsátásokat jelentene.
A szakszervezet heves ellenállásra készül, és átfogóbb recepteket követel a jelenlegi válságkezelés helyett, mely csupán a munkások bérére, illetve a gyártási költségekre fókuszál.
A német autógyártó részvénye az elmúlt egy hónapban bő 5 százalékot esett. Szerdán nyitás után volt egy kisebb felpattanás: az árfolyam 89 euró alól 91 euró fölé szúrt. Ám hamar lekonyult a kurzus, s 89,8 euró alá süllyedt a jegyzés. A gyenge gyorsjelentés előre árazása miatt, még így is majdnem 1 százalékos pluszban volt a Volkswagen a délelőtti kereskedésben, de folyamatosan morzsolódott a részvény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.