BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Műszaki áruk az Auchan sajátmárkás kínálatában

KERESKEDELEM Idén 600 féle saját márkás műszaki cikkel bővíti kínálatát az Auchan. Qilive márkanév alatt néhány hónapja már kaphatók is az első fecskék: háromféle okostelefon, négyféle táblagép és sportkamera, de év végéig a kis- és nagy háztartási gépek mellett megjelennek az audio- vizuális termékek is, az IT kínálat bővítésével együttesen.

A Qilive márkanevet nyolc országban vezette be az Auchan. Régiónkban hazánk mellett Lengyelországban és Romániában, és tervezték az idei ukrajnai és oroszországi bevezetést is. A hipermarket lánc ebben az évben 100 ezer Qilive-terméket szeretne eladni Magyarországon. A márka bevezetésével az ország harmadik legnagyobb műszaki cikk forgalmazójának piaci részesedése idén 12 százalékra erősödhet.

A Qilive a vezető márkák termékeihez képest 15-20 százalékkal kedvezőbb árú alternatívát kínál a vásárlók számára két év garanciával. A termékcsaládban öt kategória található: multimédia, telefon, kép- és hangtechnika, fotó, valamint háztartási gépek. A műszaki cikkekkel azért indult el a vállalatcsoport, mert – a Deloitte becslése szerint – idén 750 milliárd dolláros lehet az öt kategória világpiaci forgalma.

Az Auchan Magyarország viszonylag későn, csupán 209-ben indította saját márkás termékeit. Ma több száz magyarországi fejlesztésű saját márkás termékkel rendelkezik a legolcsóbb és a magas minőségű kategóriában egyaránt. Az áruházlánc közel 1300 beszállítójának jó 90 százaléka magyar vállalat. Az 1300 beszállító közül minden ötödik, 260 cég a kezdetektől fogva az Auchan partnere, és ma ezek adják a vállalat forgalmának 40 százalékát.

Az elmúlt 15 évben a ma 19 áruházzal és négy logisztikai központtal rendelkező Auchan Magyarország Kft. 200 milliárd forint értékű beruházást valósított meg és 300 millió vásárlót szolgált ki. Csak az átvett hét Cora áruház révén nőtt az Auchan Magyarország tavalyelőtti árbevétele. A 12 régi egység forgalma azonban 5,7 százalékkal csökkent, miután csupán 2012 december hatodikán írhatta alá a cég a szerződést, amely révén elfogadhatják Erzsébet-utalványt. Az összevonás után az 19 tagú hálózat bruttó árbevétele tavalyelőtt 299,5 milliárd forint lett, amiből a benzinkutak 45 milliárddal részesedtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.