Az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok átlagára 3,7 százalékkal nőtt, mennyiségben átlagosan 3,3 százalékkal kevesebbet adtak el Magyarországon az élelmiszerboltok tavaly október-decemberben, mint egy évvel korábban.
A vizsgált huszonegy európai ország értékben mért nominális forgalmának átlag 1,7 százalékos növekedése kisebb, mint a harmadik negyedévi 3,0 százalék. A legnagyobb mértékű növekedést Törökországban és Portugáliában mérte a Nielsen, 8, illetve 5 százalékkal. Csökkent viszont az eladás nominálisan öt országban, Lengyelországban, Görögországban, Csehországban, Dániában és Írországban, mindegyikben 1-1 százalékkal.
Az elemzés szerint Európában az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum átlagárak 2011 eleje óta a legalacsonyabb mértékben, 2,3 százalékkal emelkedtek tavaly október-december között. A Nielsen ebből a szempontból is Törökországban és Portugáliában mérte a legnagyobb növekedést 5, illetve 4 százalékkal. Görögországban és Svájcban viszont csökkentek az árak, 2 illetve 1 százalékkal.
Magyarországgal együtt tizenhárom országban csökkent a mennyiségi eladás a vizsgált országok közül. Általános európai jelenség, hogy mennyiségben nem sikerül növelni az eladást - idézi a közlemény Jean-Jacques Vandenheede-t, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatóját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.