BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordnagyságú összeget költhetnek az állami cégek - Gyümölcsöző médiatenderek

Idén még szembetűnőbb lehet az állami cégek nyomulása a hazai reklám- és médiapiacon. Bőven van miből költeni.

A nagy állami reklám- és médiatenderek már tavaly is döntően meghatározták a hazai piacot, idén ez még inkább szembetűnőbb lehet. Több állami cég ugyanis rekordnagyságú kommunikációs büdzséből gazdálkodhat.

Megint a Vivaki Hungary nyerte például a Szerencsejáték Zrt. médiatervezési és -vásárlási megbízását. A két cég még tavaly december 2-án írta alá a 2014-re szóló 4 milliárd forintos szolgáltatási szerződést. „A Szerencsejáték Zrt. nem tartozik a közbeszerzési törvény hatálya alá. A médiatervezési- és vásárlási feladatok ellátására az MNV döntése alapján lefolytatott zártkörű pályázati eljárás keretében kerestünk partnert. A nyertes a Vivaki Hungary Kft. lett, az ő feladatuk lesz a 2014-es évre a teljes médiatervezési és ellátási feladatok ellátása” – közölte lapunkkal az állami cég. Hozzátették: a Vivaki az elmúlt években is a partnerük volt a médiatervezési feladatokban.

Tavaly a Szerencsejáték Zrt. az eddigi legmagasabb, több mint 240 milliárd forintos árbevételét realizálta, amelyet szerintük a médiaköltés volumene és a hatékony médiatervezés, a játékos célcsoportok kívánt mértékben és költségszinten történő elérése is hatékonyan támogatott. A cégnél idén várhatóan májustól indul egy imázskampány, amely a tippmix, tippmixpro, totó, góltotó ismertségének és megítélésének erősítését szolgálja, ezt követően pedig egy direkt terméktámogató kampány is indul a futball világbajnokság idején. A reklámok televízióban, rádióban, közterületen és a sajtóban is láthatóak lesznek. A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter pedig a 2014-es közterületi megjelenések gyártásában segít az állami cégnek 117,3 millió forintért, a szerződést tavaly december 9-én írták alá.

Ismét az Initiative Media Hungary Kft. nyerte a Magyar Posta rekordösszegű, 1,4 milliárd forintos médiatenderét. Az elmúlt két évben is az Initiative Media nyert, a legutóbbi szerződést még 1,1 milliárd forint értékben kötötték.

A veszteséges állami vállalatnál folyamatosan növekszik a büdzsé reklámokra fordítható része. Ennek egyik oka lehet, hogy a címzett levelezés folyamatosan csökkenő piaci szektor, másrészt a piaci liberalizáció is versenyre késztetné a céget.

Jelenleg a Magyar Turizmus Zrt. érvényes közbeszerzési megállapodással rendelkezik az I.M.G Inter Média Group Kft.-vel belföldi médiavásárlás vonatkozásában. A kétéves keretszerződés összege 1,5 milliárd forint. Stratégiai tervükben az áll, jelentős szerepet szánnak a Széchenyi Pihenőkártya népszerűsítésének. Mint írják, 2014-ben tovább erősödik az online csatornák szerepe. Üzenetük hangsúlyosabban irányul majd az Itthon.blog.hu oldalra és Facebook-oldalunkra mint elsődleges marketingkommunikációs felületünkre – olvasható a turisztikai marketingcég stratégiai tervében.

A MÁV médiatenderét is az Inter Media nyerte, de a vasúttársaságnál csak 324 millió forintos közbeszerződésről volt szó. „A szerződés keretében a MÁV az üzletmenethez, közszolgáltatáshoz kapcsolódó szolgáltatásait tervezi lényegében az egész évet lefedve több alkalommal megjelentetni” – közölte lapunkkal a vállalat. Sok feladata lesz a cégnek, hiszen például nekik kell a járműfejlesztéseket kommunikálni, de dolguk lesz a „naprakész utasforgalmi tájékoztatási szolgáltatás újra pozícionálása” is.

Eladó még a gyógyfürdős tender
Médiatendert hirdetett a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. is „2014–2015. évi általános kommunikációs feladatainak médiatervezési és médiavásárlási, valamint a kapcsolódó ügynökségi szolgáltatásoknak ellátása” címen 150 millió forintos keretösszegig. Márciusig lehet pályázni, a fürdős cégnél mostanában a MEC Hungary szokott nyerni. Az NMHH kommunikációs tanácsadói közbeszerzését pedig az Imagine Creative Consulting nyerte 20 ezer forintos óradíjjal 24 millió forintos keretösszegig. Feladatuk lesz például a kríziskommunikációs helyzetek megoldásában történő közreműködés is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.