A nagy állami reklám- és médiatenderek már tavaly is döntően meghatározták a hazai piacot, idén ez még inkább szembetűnőbb lehet. Több állami cég ugyanis rekordnagyságú kommunikációs büdzséből gazdálkodhat.
Megint a Vivaki Hungary nyerte például a Szerencsejáték Zrt. médiatervezési és -vásárlási megbízását. A két cég még tavaly december 2-án írta alá a 2014-re szóló 4 milliárd forintos szolgáltatási szerződést. „A Szerencsejáték Zrt. nem tartozik a közbeszerzési törvény hatálya alá. A médiatervezési- és vásárlási feladatok ellátására az MNV döntése alapján lefolytatott zártkörű pályázati eljárás keretében kerestünk partnert. A nyertes a Vivaki Hungary Kft. lett, az ő feladatuk lesz a 2014-es évre a teljes médiatervezési és ellátási feladatok ellátása” – közölte lapunkkal az állami cég. Hozzátették: a Vivaki az elmúlt években is a partnerük volt a médiatervezési feladatokban.
Tavaly a Szerencsejáték Zrt. az eddigi legmagasabb, több mint 240 milliárd forintos árbevételét realizálta, amelyet szerintük a médiaköltés volumene és a hatékony médiatervezés, a játékos célcsoportok kívánt mértékben és költségszinten történő elérése is hatékonyan támogatott. A cégnél idén várhatóan májustól indul egy imázskampány, amely a tippmix, tippmixpro, totó, góltotó ismertségének és megítélésének erősítését szolgálja, ezt követően pedig egy direkt terméktámogató kampány is indul a futball világbajnokság idején. A reklámok televízióban, rádióban, közterületen és a sajtóban is láthatóak lesznek. A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter pedig a 2014-es közterületi megjelenések gyártásában segít az állami cégnek 117,3 millió forintért, a szerződést tavaly december 9-én írták alá.
Ismét az Initiative Media Hungary Kft. nyerte a Magyar Posta rekordösszegű, 1,4 milliárd forintos médiatenderét. Az elmúlt két évben is az Initiative Media nyert, a legutóbbi szerződést még 1,1 milliárd forint értékben kötötték.
A veszteséges állami vállalatnál folyamatosan növekszik a büdzsé reklámokra fordítható része. Ennek egyik oka lehet, hogy a címzett levelezés folyamatosan csökkenő piaci szektor, másrészt a piaci liberalizáció is versenyre késztetné a céget.
Jelenleg a Magyar Turizmus Zrt. érvényes közbeszerzési megállapodással rendelkezik az I.M.G Inter Média Group Kft.-vel belföldi médiavásárlás vonatkozásában. A kétéves keretszerződés összege 1,5 milliárd forint. Stratégiai tervükben az áll, jelentős szerepet szánnak a Széchenyi Pihenőkártya népszerűsítésének. Mint írják, 2014-ben tovább erősödik az online csatornák szerepe. Üzenetük hangsúlyosabban irányul majd az Itthon.blog.hu oldalra és Facebook-oldalunkra mint elsődleges marketingkommunikációs felületünkre – olvasható a turisztikai marketingcég stratégiai tervében.
A MÁV médiatenderét is az Inter Media nyerte, de a vasúttársaságnál csak 324 millió forintos közbeszerződésről volt szó. „A szerződés keretében a MÁV az üzletmenethez, közszolgáltatáshoz kapcsolódó szolgáltatásait tervezi lényegében az egész évet lefedve több alkalommal megjelentetni” – közölte lapunkkal a vállalat. Sok feladata lesz a cégnek, hiszen például nekik kell a járműfejlesztéseket kommunikálni, de dolguk lesz a „naprakész utasforgalmi tájékoztatási szolgáltatás újra pozícionálása” is.
Eladó még a gyógyfürdős tender
Médiatendert hirdetett a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. is „2014–2015. évi általános kommunikációs feladatainak médiatervezési és médiavásárlási, valamint a kapcsolódó ügynökségi szolgáltatásoknak ellátása” címen 150 millió forintos keretösszegig. Márciusig lehet pályázni, a fürdős cégnél mostanában a MEC Hungary szokott nyerni. Az NMHH kommunikációs tanácsadói közbeszerzését pedig az Imagine Creative Consulting nyerte 20 ezer forintos óradíjjal 24 millió forintos keretösszegig. Feladatuk lesz például a kríziskommunikációs helyzetek megoldásában történő közreműködés is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.