A szervezet tájékoztatása szerint az alkoholmentes italok - szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, ízesített vizek, jeges teák, energia- és sportitalok, szörpök - forgalma 827 millió literre esett a 2012-es 896 millió literről.
Az üdítőitalok eladott mennyisége 2007 óta megállás nélkül csökken, ezért 2011-2013 között négyszáz munkahely szűnt meg az ágazatban - írja közleményében a szövetség. A szénsavas üdítőitalok piaca már egy évtizede folyamatosan csökken, tavaly 31 százalékkal kevesebb fogyott, mint a legmagasabb fogyasztás évében, 2003-ban. A negatív trend 2013-ban sem fordult meg, a gyártók tavaly 12 százalékkal kevesebb terméket adtak el, mint 2012 hasonló időszakában.
A gyümölcslevek fogyasztása 1 százalékkal csökkent tavaly, a 2007-es csúcshoz képest azonban 35 százalékkal fogyott kevesebb a boltokban ezekből a termékekből. A szövetség szerint az üdítőitalokat sokan teszik felelőssé a világszinten egyre komolyabb problémát jelentő elhízásért. Az üdítőitalokkal elfogyasztott kalória azonban csupán átlag 1,5-2 százaléka a magyar felnőtt lakosság teljes napi kalóriabevitelének, ami kevesebb, mint egy közepes alma energiatartalma - hangsúlyozza a szervezet.
A tájékoztatás szerint az alkoholmentes italok értékesítésének évek óta tartó visszaesése nemcsak az ágazat gyártóit érinti kedvezőtlenül, hanem az agrárbeszállítókat és a kereskedelmet is. A szövetség ezért is reméli, hogy a magyar államháztartás egyensúlyi helyzetének javulása idővel lehetőséget teremt az élelmiszeripari különadók, így például a népegészségügyi termékadó fokozatos csökkentésére, kivezetésére - olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.