A válságadó tavaly előtti kivezetését követően 2,3 milliárd kevesebb adót fizetett az elmúlt évben az Auchan Magyarország Kft., ám a cég vesztesége még így is 6,7 milliárd forintra rúgott. Igaz, ez az érték is nagy előre lépés a 2012-es 10,1 milliárd forinthoz képest – mondta Dominique Docoux vezérigazgató. Kiemelte ugyanakkor, hogy a hét Cora áruház beolvadásával 19 áruházat működtető láncban az eladott termékek száma 6 százalékkal emelkedett, azonban a dohánytermékek hiánya valamint a külterületi hipermarketek látogatottságát károsan befolyásoló magas üzemanyag ár hatását megérezte a cég, bár a négyzetméterre vetített árbevétel még így is öt százalékkal emelkedett. A Cora áruházak csatlakozása révén az éves bruttó árbevétel 299,5 milliárdról 324 milliárd forintra emelkedett, ugyanakkor a vállalat csökkentette a működési költségeit, többek között az energiaköltségek további mérséklésével és a reklámköltségek visszafogásával.
Az üzemanyag ára azonban nem teszi vonzóvá az agglomerációban épült áruházakat, ezért Dominique Docoux úgy döntött, hogy a jelenlegi 11 saját benzinkút mellé hat újat építenek idén, és a kutakon „agresszív” árak várják a látogatókat. A szolnoki töltőállomás építése már el is kezdődött.
A cég a tavalyi 3 milliárd forint után idén ugyanennyit szán beruházásokra. Ugyancsak eredményként említette Dominique Docoux, hogy az elmúlt évben már az anyacég segítsége illetve hitelfelvétel nélkül, saját erőből végezték a beruházásokat. Ezek közt említette az áruház felújításokat, egy benzinkút valamint az online kasszára való átállás egyenként 350 millió forintos költségét.
Hogy pénzénél legyen a cég, és év végére a tervnek megfelelően nullára csökkenjen a veszteség, az ágazati trenddel szemben indul a kínálati paletta kialakítása. Amint a vezérigazgató mondta, a versenytársak csökkentik az alapterületet és szűkítik a nem élelmiszer termékek választékát. Az Auchan azonban éppen az utóbbiban látja a lehetőséget a piaci versenyben. Emellett középtávra tekintve vizsgálják a kisebb méretű, belterületi üzletek létesítésnek esélyét. Továbbra is szerepel a tervekben az Auchan webáruház elindítása, ám a jelenleg működő online vásárlási rendszerek egyike sem felel meg az elképzeléseiknek. A fejlesztés folyik és lehetséges, hogy jövőre már bemutatják a munka eredményét.
Terjeszkedik az anyacég
Az Auchan csoport az elmúlt évben folytatta terjeszkedését és megvásárolta a Metro csoporthoz tartozó Real szupermarketlán mintegy száz lengyelországi, romániai és oroszországi egységét. A csoportszintű árbevétel négy százalékkal 62,1 milliárd euróra emelkedett. Ugyancsak nőtt, mégpedig 3,4 százalékkal 48 millió euróa az adózás előtti eredmény és öt százalékkal 2, 636 millióra az EBITDA. A cég saját nevén 774 hipermarkettel rendelkezik 12 országban és további 172 franchise szerződéssel kapcsolódott az Auchan csoporthoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.