BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb üdítőital és gyümölcslé fogy

KERESKEDELEM Egyre kevesebb üdítőt és gyümölcslevet vásárolnak Magyarországon, az éves szinten 170 milliárd forint termelési értéket előállító gyártók tavaly 8 százalékkal kevesebb terméket adtak el a magyar piacon, mint az előző évben – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. A szervezet tájékoztatása szerint az alkoholmentes italok forgalma 827 millió literre esett a 2012-es 896 millió literről.

A szénsavas üdítőitalok piaca már egy évtizede folyamatosan csökken, tavaly 31 százalékkal kevesebb fogyott, mint a legmagasabb fogyasztás évében, 2003-ban. A negatív trend 2013-ban sem fordult meg, a gyártók tavaly 12 százalékkal kevesebb terméket adtak el, mint 2012 hasonló időszakában. A gyümölcslevek fogyasztása 1 százalékkal csökkent tavaly, a 2007-es csúcshoz képest azonban 35 százalékkal fogyott kevesebb a boltokban ezekből a termékekből.

A szövetség szerint az üdítőitalokat sokan teszik felelőssé a világszinten egyre komolyabb problémát jelentő elhízásért. Az üdítőitalokkal elfogyasztott kalória azonban csupán átlag 1,5-2 százaléka a magyar felnőtt lakosság teljes napi kalóriabevitelének.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.