Han Csang-fu pénteki jelentések szerint úgy fogalmazott: a kínai döntéshozók és maga az agrártárca is mindig kifejezetten óvatosan járt el a GMO-t tartalmazó élelmiszerekkel kapcsolatosan, a lakosság egészségét mindenekfelett szem előtt tartva.
Az országban hivatalosan csak a papaya és a gyapot termesztésének során engedélyezik a génmódosítás technológiájának alkalmazását. Peking ugyanakkor az Egyesült Államokból, Brazíliából és Argentínából is importál génmódosított szójababot, mely a kínai lakosok kedvelt élelmiszereinek - így a szójatejnek, szójaszósznak vagy a tofunak - alapanyagaként szolgál. Évi 60 millió tonnás behozatalával Kína a módosított élelmiszerek piacán a világ legnagyobb importőrének számít.
Han múlt héten félhivatalosan kiállt az újtechnológiás élelmiszerek mellett, mondván, maga "rendszeres fogyasztója azoknak". A technológia új és ismeretlen, időbe telik az embereknek megérteni és elfogadni azt - fogalmazott a miniszter.
Az élelmiszertermékek genetikai módosításának kérdése visszatérő kérdés a kínai társadalmi párbeszédben. A kormány 2008-ban tizenkét éves távra tervezve egy 26 milliárd jüanos (960 milliárd forint) kutatási alapot állított fel, a kutatásra fordított összegek a tavalyi év egésze során 400 millió jüant (15 milliárd forint) tettek ki. A Kínai Társadalomtudományi Akadémia tavaly júniusban a genetikailag módosított növényekkel foglalkozó kutatásokat a következő évtized tizenkilenc kiemelt tudományos kutatási területe között nevezte meg. A kérdés a mind növekvő lakosságú ország jövőbeli élelmiszerellátását illetően lehet kiemelt fontosságú - állt az érvelésben.
A kínai lakosság ugyanakkor újra és újra ellenérzésének ad hangot a kérdéssel kapcsolatban, tavaly például hírességekkel telezsúfolt kampány szólított fel a GMO visszaszorítására. Ennek is betudható, hogy Peking 2009-ben ugyan kiadta az első, módosított élelmiszerekre vonatkozó biztonsági tanúsítványokat, de a mai napig nem engedélyezte ezek forgalmazását. A kormány legutóbb január közepén közölt hivatalos állásfoglalást a kérdésről, mondván, hogy a kereskedelmi forgalomba helyezésre nincsen pontos menetrend.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.