A Gulliver elleni csődeljárás január 17-én indult meg, ami azt jelenti, a társaság 120 napos fizetési moratóriuma május 17-én jár le. Addig akár több tárgyalást is lebonyolíthatnak a vállalat és hitelezői között, azonban ha nem születik egyezség, megkezdik a cég felszámolását.
A korábban a hazai játékpiac meghatározó szereplőjének számító társaságnál folyamatosan építik le a létszámot, ennek ellenére még mindig több mint száz bejelentett munkatársa van a cégnek. Pallos Dénes elmondása szerint a bérek kifizetésével nem volt probléma, a vállalat tartalékaiból meg tudták oldani, azonban a csődeljárás szabályai miatt kisebb késések előfordulhattak.
Az országszerte 27 üzletet működtető Gulliver tavaly karácsony előtt néhány nappal zárta be boltjait, mivel a vállalat számlavezető bankja – CIB Bank – felmondta a szerződést és inkasszózott. A lépés időzítése kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a játékkereskedők forgalmuk túlnyomó részét a karácsony előtti másfél hónapban érik el, szakértői becslés szerint mintegy 70 százalékát.
A Gullivert 1991-ben magyar magánszemélyek alapították. A társaság gyorsan fejlődött, így nem meglepő, hogy nemzetközi befektetők érdeklődését is felkeltette, és 2007-ben megvásárolta a belga KBC Private Equity N. V., majd beolvasztották a Star-Toys és a Toy Group Kft.-t is a társaságba, így jött létre a hálózat. A cég tulajdonosi körében tavaly történt újabb változás, a Hollandiában bejegyzett Eastern Toy B.V. 85 szerezte meg a vállalat 85 százalékát, míg a fennmaradó rész az Aurenta Holding Kft.-é lett.
A lapunknak korábban nyilatkozó szakértő szerint a Gulliver hálózatából 15-20 üzlet lehet olyan, amelyet megfelelő bérleti szerződés mellett hosszabb távon is nyereségesen lehet működtetni. A játékáruházaknál figyelembe kell venni, hogy az éves működési költségeiket gyakorlatilag az utolsó két hónapban, a karácsonyi ünnepek előtt termelik meg.
Kihasználatlan lehetőségek
A kiterjedt hálózatnak, országos lefedettségnek köszönhetően a Gulliver bevétele 2010-ben még nőtt és megközelítette az ötmilliárd forintot, ám ezt követően már csökkenni kezdett. Hatalmas zuhanást hozott 2012, 700 millió forinttal volt kisebb abban az évben a forgalom, mint egy évvel korábban és már alig haladta meg a négymilliárd forintot. Az utóbbi néhány évben folyamatosan veszteségről számolt be a cég. A múlt év első felében 307 millió forintos mínuszt produkált a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.