BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább terjeszkedik a Jófogás tulajdonosa: megszerezték a Használtautó Kft.-t

Intenzív terjeszkedésbe kezdett a hazai online apróhirdetési piacon a Schibsted Classified Media, a Jófogás.hu-t is birtokló cég a múlt héten az Expressz.hu-t vette meg, ma pedig a Használtautó Kft.-t vásároltak meg teljesen. Az 1999-ben alapított hasznaltauto.hu a 90 ezer autóhirdetésével és a havi több mint egymillió egyedi látogatójával fontos szereplő a használt gépkocsik kereskedelmében.

A Jófogást üzemeltető Schibsted Classified Media bejelentette, hogy jelentősen bővítette magyarországi portfólióját. A csoport megvásárolta a legnagyobb autós apróhirdetési portált üzemeltető Használtautó Kft.-t, amelynek 50 százaléka már korábban is a skandináv médiacég birtokában volt.

A terjeszkedés jelentős mérföldkő a Schibsted életében, amely a Jófogás révén eddig is komoly szerepet töltött be a magyarországi online apróhirdetési piacon. Az 1999-ben alapított hasznaltauto.hu a 90 ezer autóhirdetésével és a havi több mint egymillió egyedi látogatójával fontos szereplő a használt gépkocsik kereskedelmében, forgalma folyamatosan, évről évre jelentősen növekszik.

A jelenleg napi 180000-es látogatószámmal rendelkező portál évek óta komoly vetélytárs nélkül tevékenykedik. A Schibsted Classified Media 2012-ben vásárolta meg a hasznaltauto.hu 50 százalékát.

Az akvizícióval egy időben a Schibsted bejelentette, hogy egy rövid átadás-átvételi folyamatot követően Novák Péter lesz a hasznaltauto.hu új ügyvezető igazgatója, akitől azt várják, hogy új lendületet adjon Magyarország vezető autó adásvételi oldalának. A szakember korábban többek között a Kirowski ügyvezetője, valamint az Origo Zrt. vezérigazgató-helyettese volt.

A Schibsted Classified Media a múlt héten jelentette be a 400 ezres apróhirdetési bázissal rendelkező expressz.hu megvásárlását a TME Csoporttól. A havi több mint egymillió egyedi látogatót számláló expressz.hu régi résztvevője az apróhirdetési piacnak, ám a közelmúltban a portál tulajdonosai úgy határoztak, hogy kivonulnak Magyarországról - a Schibsted ezt követően döntött az online üzletág felvásárlása mellett. Az itt található hirdetések többsége felkerül a Jófogásra, ami a mai igényekhez igazodva szolgálja majd ki a korábbi expressz.hu hirdetőket is.

A hazai online apróhirdetési piacon az elmúlt másfél évben két portál vált meghatározóvá, a Jófogás.hu mellett az Allegro Grouphoz tartozó Apród.hu számít még piacvezetőnek. Mindkét oldal ugrásszerűen növelni tudta látogatói számát, illetve a feltöltött hirdetések mennyiségét az elmúlt időszakban, igaz ehhez komoly marketingkampányt folytatnak, amelynek hangsúlyos részét képezik a televíziós reklámok. Szakértők szerint a hazai online apróhirdetési piac méretéből adódóan egy szereplőt tud úgy eltartani, hogy az nyereségesen működjön, így jelenleg az egyértelmű vezető hely megszerzése a cél mindkét portál, illetve a mögöttük álló nemzetközi digitális cégek számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.