A Jófogást üzemeltető Schibsted Classified Media bejelentette, hogy jelentősen bővítette magyarországi portfólióját. A csoport megvásárolta a legnagyobb autós apróhirdetési portált üzemeltető Használtautó Kft.-t, amelynek 50 százaléka már korábban is a skandináv médiacég birtokában volt.
A terjeszkedés jelentős mérföldkő a Schibsted életében, amely a Jófogás révén eddig is komoly szerepet töltött be a magyarországi online apróhirdetési piacon. Az 1999-ben alapított hasznaltauto.hu a 90 ezer autóhirdetésével és a havi több mint egymillió egyedi látogatójával fontos szereplő a használt gépkocsik kereskedelmében, forgalma folyamatosan, évről évre jelentősen növekszik.
A jelenleg napi 180000-es látogatószámmal rendelkező portál évek óta komoly vetélytárs nélkül tevékenykedik. A Schibsted Classified Media 2012-ben vásárolta meg a hasznaltauto.hu 50 százalékát.
Az akvizícióval egy időben a Schibsted bejelentette, hogy egy rövid átadás-átvételi folyamatot követően Novák Péter lesz a hasznaltauto.hu új ügyvezető igazgatója, akitől azt várják, hogy új lendületet adjon Magyarország vezető autó adásvételi oldalának. A szakember korábban többek között a Kirowski ügyvezetője, valamint az Origo Zrt. vezérigazgató-helyettese volt.
A Schibsted Classified Media a múlt héten jelentette be a 400 ezres apróhirdetési bázissal rendelkező expressz.hu megvásárlását a TME Csoporttól. A havi több mint egymillió egyedi látogatót számláló expressz.hu régi résztvevője az apróhirdetési piacnak, ám a közelmúltban a portál tulajdonosai úgy határoztak, hogy kivonulnak Magyarországról - a Schibsted ezt követően döntött az online üzletág felvásárlása mellett. Az itt található hirdetések többsége felkerül a Jófogásra, ami a mai igényekhez igazodva szolgálja majd ki a korábbi expressz.hu hirdetőket is.
A hazai online apróhirdetési piacon az elmúlt másfél évben két portál vált meghatározóvá, a Jófogás.hu mellett az Allegro Grouphoz tartozó Apród.hu számít még piacvezetőnek. Mindkét oldal ugrásszerűen növelni tudta látogatói számát, illetve a feltöltött hirdetések mennyiségét az elmúlt időszakban, igaz ehhez komoly marketingkampányt folytatnak, amelynek hangsúlyos részét képezik a televíziós reklámok. Szakértők szerint a hazai online apróhirdetési piac méretéből adódóan egy szereplőt tud úgy eltartani, hogy az nyereségesen működjön, így jelenleg az egyértelmű vezető hely megszerzése a cél mindkét portál, illetve a mögöttük álló nemzetközi digitális cégek számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.