Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetsége titkárának tájékoztatása szerint a tavalyi, több mint 900 tonna húsvéti csokifigura-forgalom egyharmaddal haladta meg például a csokimikulások mennyiségét.
Kiemelte, hogy a minőségi termékek részesedése tovább nőtt a húsvéti édességek belföldi piacán is: míg világszinten a csokoládéfigurák alig több mint fele készül valódi csokoládéból, a Magyarországon kapható figurák több mint 90 százaléka már nem tartalmaz bevonómasszát és valódi csokoládéból készül.
A húsvéti népszerűségi listát a csokitojások vezetik: az összes eladott figura 50 százalékát teszik ki, utánuk következnek 45 százalékkal a nyulak. A bárányok, kacsák és csokicsibék lemaradtak, együttesen is csak 5 százalékot tudhatnak a magukénak. Nem csak mennyiségben, de értékben is a tojás vezet. Az pedig csak tévhit, hogy a csokinyuszik ugyanazzal a gyártóformával készülnének, mint a télapók, csak másként lennének csomagolva - mondta.
A szövetség adatai szerint a fogyasztók húsvét környékén az egyébként szokásosnál kétszer több darált háztartási kekszet vásárolnak, összesen több mint 400 tonnát. Ezt a hidegen készíthető, keksz alapú édességek népszerűségével magyarázták.
A sós ropogtatnivalók fogyasztása is megnő: az ünnepek idején 2 millió zacskó chips fogy Magyarországon, elsősorban a legnépszerűbb, hagymás-tejfölös, sajtos, és paprikás ízekben.
A szövetség adatai szerint csokoládéból Magyarországon fejenként 3,2 kilogramm fogyott tavaly. Az egy főre jutó fogyasztás az EU-ban 6,5 kilogramm, az Egyesült Államokban pedig 5,5 kilogramm volt 2013-ban. A Magyar Édességgyártók Szövetsége 24 Magyarországon működő édesipari vállalatot képvisel, amelyek a piac több mint 85 százalékát fedik le.
A magyar édességipar egyik meghatározó szereplője, a Nestlé Hungária Kft. az idei szezonra több mint 1800 tonna húsvéti csokoládét gyártott a diósgyőri üzemében, ennek közel 90 százalékát exportra.
A Nestlé szerdai közleménye szerint évről-évre nő a csokoládéfigurák iránti kereslet: míg 2012-ben összesen közel 3100 tonna édesség hagyta el a cég egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigura készítésre specializálódott gyártóegységét, 2013-ban több mint 3600 tonna húsvéti és karácsonyi csokifigurát gyártottak Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Ennek fele a húsvéti szezonra készült. A Diósgyőrben készült csokifigurák a hazai boltok polcai mellett Chilétől Kanadáig, Új-Zélandtól Máltáig 4 kontinens több mint 20 országában vannak jelen.
A közleményben Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója kifejtette: a német piacra főként különlegességeket, például mentolos étcsokoládés, illetve gabonapehellyel dúsított tejcsokoládés édességet szállítanak Diósgyőrből. A csokoládék mérete terén is nagyot változott a piac: míg 10 évvel ezelőtt a 200-300 grammos csokinyuszikra is igény volt, addig az utóbbi 3 évben az 50 gramm alatti termékek népszerűsége nőtt - tette hozzá.
A termelés növekedésével párhuzamosan 2013-ban 32 százalékkal, 103-mal emelkedett a munkavállalók száma a diósgyőri gyárban, ahol a különlegesebb formákat kézzel csomagolják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.