A szaktárca közleménye szerint a román állami vállalat igazgatótanácsa március végén indította el a kollektív elbocsátáshoz szükséges eljárásokat.
A leépítést a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) kötött hitelmegállapodás keretében a román fél által vállalt kötelezettség értelmében hajtják végre - olvasható a közleményben. Az elbocsátás után a CFR Marfának 6.376 alkalmazottja marad.
Dan Sova közlekedési miniszter előző nap találkozott az IMF szakértőivel, akik a román államvasutak helyzetéről érdeklődtek. A miniszter arról tájékoztatta a külföldi hitelezőket, hogy a CFR Marfának nincs tartozása a román költségvetéssel és az energiaszolgáltatókkal szemben, miután ezeket törlesztette.
A román kormány vállalta, hogy megreformálja az állami vállalatot, és folytatja a CFR Marfa privatizációs eljárását. A román állam egy stratégiai befektetőnek adná el a vállalat többségi részvénycsomagját. Tavaly meghiúsult a magánosítása, így a román hatóságoknak újra kell kezdeniük az eljárást. A privatizáció azt követően hiúsult meg, hogy a tavaly tavasszal meghirdetett tender nyertese, a Grupul Feroviar Roman (GFR), október közepéig, a megszabott határidő lejártáig nem fizette ki a szerződésben megállapított 202 millió eurós vételárat.
Románia tavaly szeptemberben kötött újabb kétéves futamidejű elővigyázatossági típusú hitelszerződést az IMF-el, amelynek értéke 4 milliárd euró. Ezt fele-fele arányban biztosítja az IMF és az Európai Bizottság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.