BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Négy kontinensen is magyar húsvéti nyuszit esznek

Tavalyhoz képest közel 20 százalékkal több tavaszi szezonális édességet gyártottak Diósgyőrben.

Több mint 1800 tonna húsvéti csokoládét gyártottak az idei szezonra a piacvezető Nestlé diósgyőri üzemében, melynek közel 90 százalékát exportra termelte a cég. 2014 tavaszán több mint 20 országba jut el a Magyarországon készült idényjellegű édesség, a különlegesebb formájú figurákat még mindig kézzel csomagolják.

Évről évre nő a csokoládéfigurák iránti kereslet. Míg 2012-ben összesen közel 3100 tonna édesség hagyta el a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigura készítésre specializálódott gyártóegységét, 2013-ban több mint 3600 tonna húsvéti és karácsonyi csokifigura gurult le a gyártósorról Borsod megyében. Ennek fele a húsvéti szezonra készült. A Diósgyőrben készült csoki-nyuszik, tojások, csibék, katicák és társaik a hazai boltok polcai mellett Chilétől Kanadáig, Új-Zélandtól Máltáig négy kontinens több mint húsz országában vannak jelen.

Mind az itthoni, mind a külföldi vásárlók egyre nyitottabbak az innovációk iránt: nem csupán ízvilágban, hanem a formák sokféleségében is keresik az újdonságokat. A külföldre kerülő finomságok listáját mennyiségileg a tejcsoki csibe és a fehércsokoládé nyuszi vezeti, amelyek a gyár legkreatívabb megrendelői, a britek kedvencei.

„A piaci igényekre reagálva a klasszikus szezonális üreges édességek mellett élen járunk az új ízek és figurák gyártásában. A német piacra főként különlegességeket, például mentolos étcsokoládés, illetve gabonapehellyel dúsított tejcsokoládés édességet szállítunk Diósgyőrből” – mondja Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója. Nem csupán a csokoládé fajtája, hanem a mérete terén is nagyot változott a piac: míg 10 évvel ezelőtt a 2-300 grammos csokinyuszikra is igény volt, addig az utóbbi 3 évben az 50 gramm alatti termékek népszerűsége nőtt.

„A vevők külföldön és itthon egyaránt egyre tudatosabbak. A magas minőséget keresik, és a megszokott kínálat mellett egyre nagyobb a különlegességek iránti igény” – teszi hozzá a gyárigazgató.

A termelés növekedésével párhuzamosan 2013-ban 32 százalékkal, azaz 103 fővel emelkedett a munkavállalók száma a diósgyőri Nestlé gyárban. A dolgozók többsége egyébként évtizedek óta hűséges a figurákhoz, a legidősebb kolléga több mint 46 éve dolgozik az üzemben. A különlegesebb formákat kézzel csomagolják, a környékbeli nőkből álló figuracsomagoló csapat átlag életkora 55 év.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.