BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl a nehéz éveken a Musashi

A következő nyolc-tíz évben is lesz elég munkája a Musashi Kft.-nek, miután a közelmúltban kötött három új beszállítói megállapodás hosszú távra erősíti meg a japán cégcsoport magyarországi gyárának pozícióit

Új, hosszú távú beszállítói szerződéseket kötött a személyautók számára vezérműtengelyt, gömbcsuklót, lengőkart és kerékagyat gyártó Musashi Hungary Ipari Kft. az Audival, a Jaguar/Land Rover csoporttal, valamint a Hondával. Amint Nagy András, az Ercsiben lévő gyár igazgatója lapunknak elmondta, az Audinak 2007 óta szállítanak az Ingolstadtban készülő A3, A4, A6 valamint Q5-ös modellek számára alumínium lengőkarokat.

Az új szerződés révén a kifutó modellek helyett az újakba is ilyeneket fognak gyártani 2016-tól, és a munka folytatása nem igényel különösebb beruházást. Ennek ellenére a vállalat ebben az évben 2,7 millió eurót fordít majd beruházásokra, hiszen fel kell készülni a Jaguar, a Land Rover valamint a Honda által rendelt alkatrészek gyártására is.

Új termékként gyártják a jövő évtől a Jaguar és Land Rover motorok olajpumpa-tengelyét, miközben tovább folyik a JLR csoport számára a V6-os és V8-as erőforrások vezérműtengelyeinek szállítása. A Honda a szintén japán Musashi csoport hagyományos stratégiai partnere, így az idei szállítási megállapodás Európában is élénkíti a két cég együttműködését: a Civic és C-RV modellekhez is választható új, 1,6-os dízelmotorba 2015-től az Ercsiben készült vezérműtengelyek kerülnek.

Az új megrendelések a gyár közel kétszáz munkahelyének hosszú távú biztonságát jelentik, sőt a tervezett további termék- és termelésfejlesztéssel új munkahelyek is létrejöhetnek majd. „Az idei évre tervezett 40 millió eurós árbevételt 2016-ra legalább 50 millióra szeretnék növelni, de ezt csak első lépésnek tekintjük egy 2020-ig tartó fejlesztési, növekedési programban” – tette hozzá Nagy András.

Amint a gyárigazgató elmondta, a megrendelések 2008 végén és 2009-ben jelentősen estek, amit az egyéb költséghatékonysági lépések bevezetése mellett létszámcsökkentéssel és a négynapos munkahét bevezetésével kezelt a társaság. A Musashi Seimitsu Industry Co. a válság hatására ugyanakkor 2009-ben leállította az 1986-ban alapított másik európai gyárát Walesben, és annak termelését is Ercsibe hozták a gépekkel együtt.

Az akkor végrehajtott gépvásárlások révén teljesen megtelt a 10 ezer négyzetméteres üzemi terület. Ennek eredményeként érte el 2011-ben legnagyobb, 62,6 millió eurós árbevételét a cég, amely ugyanakkor az alkatrészipar többi szereplőjéhez hasonlóan alaposan megérezte az európai autópiac 2009 és 20013 vége közti lejtmenetét. Jóllehet a tavalyi árbevétel 40,5 millió euróra mérséklődött, a kft. mindvégig nyereséges maradt, és az elmúlt két évben közel 1,5 millió eurós technológiafejlesztést hajtott végre, amely során több robotot is telepítettek az ercsi telephelyre.

A cég négy fő vevője között van az Audi, a Jaguar Land Rover valamint a Fiat mellett a Magyar Suzuki is, amely számára 2009 vége óta kerékagyat készít az ercsi üzem.

Az anyacég

Az 1938-ban alapított Musashi Seimitsu Industry Co. Ltd. autóipari konszern a Honda kiemelt beszállítója. Az elmúlt évtizedekben több gyáregységet létesített Japánban és többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Thaiföldön, Kínában, Brazíliában. A 11 országban 20 gyárral rendelkező Musashi-csoport összesen 11 ezer embernek ad munkát. A folyó üzleti év április elsejétől december végéig tartott háromnegyedében a konszern árbevétele 13 százalékkal 110,153 milliárd jenre emelkedett a bázishoz képest.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.