Svájc autópályáin folyamatosan bővül a forgalom, ennek megfelelően a belső sávot blokkoló autósok egyre nagyobb fennakadást jelentenek. Willi Wismer, a zürichi autóvezetés-oktatók szövetségének tagja szerint sok olyan autóvezető van, aki besorol a belső sávba, majd ottmarad. Attól félnek, hogy ha legközelebb előzni akarnak, nem tudnak majd újra sávot váltani. Jürg Scherrer, az Autopartei tagja szerint leginkább friss jogosítvánnyal rendelkezők blokkolják a belső sávot, és ezzel torlódásokat okoznak. Walter Wobmann, a SVP párt egyik vezetője szerint sok olyan autóvezető is van a svájciak között, akik szándékosan hajtanak 110 km/órás tempóval a belső sávban. Ez a magatartás a határok közelében jellemző, ahol a gyorsabb külföldi autópályákról érkező sofőröket akarják önhatalmúlag megleckéztetni.
Markus Hutter, az FDP párt egyik vezetője szerint meg kellene engedni a jobbról előzést az autópályákon, ami megoldaná a problémát. Van egy olyan Facebook-csoport is, amelyik a sebességhatár 140 km/órára emelését szeretné elérni, szerintük ezzel sok probléma megoldódna.
Vannak azonban olyanok, akik szerint a belső sávot jellemzően blokkoló, nem éppen jó képességű autóvezetőket csak még jobban megzavarná az, ha jobbról előzik őket. Az eleve veszélyes magatartásukból így nem csak kockázatos helyzet, de baleset is lehet. Jellemző módon egyik félben se merült fel az a lehetőség, hogy a belső sávot feleslegesen blokkoló autóvezetőket megbüntessék szabálytalan magatartásukért – Európa többi részéhez hasonlóan Svájcban is jobbra tarts van érvényben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.