2014 első negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg 2013 azonos időszakának a teljesítményét. A teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki - derült ki a GfK közleményéből.
A növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is eredményes negyedévet zártak, valamint az információs technológia piaca is tudott erősödni.
Eközben egyre nagyobb kereslet az okostelefonok iránt, mivel a mindennapjaink részévé vált mobiltelefonok 2014 első három hónapjában is nagy népszerűségnek örvendtek, amit jól szemléltet a termékcsoport forgalmának 26 százalékos növekedése a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez az emelkedés az okostelefonok iránti igénynek tudható be: az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen készülék volt egyre inkább háttérbe szorítva a hagyományos telefonokat. Ez a trend erősíti a forgalom növekedését, mivel a piacot a magasabb átlagáron kínált okostelefonok felé tolja el.
2014 első negyedévében a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat realizált, ami 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért forgalmat. A növekedés hajtóereje továbbra is az LCD kijelzős televízió. Szignifikánsan nőtt a nagy kijelzős lapostévék iránti kereslet (37’ és afelett), emellett viszont a kisebb képernyőátmérővel rendelkező készülékek is kelendők voltak. Utóbbiaknál az olcsóbb modellek választéka is bővült. A tévékészülékek mellett a játékkonzolok teljesítménye volt kimagasló: a PS4 platform megjelenése fellendítette saját szegmensét és így hatott a teljes piacra.
A háztartási kisgép szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A tavaly év végi promóciók átnyúltak az idei első hónapokra is, és ez nagyban hozzájárult több árucsoport bővüléséhez. Kétszámjegyű növekedést tudott produkálni a kávéfőzők, a vízforralók és a kenyérpirítók árucsoportja is, de a legnagyobb ugrás az étel előkészítő konyhai felszereléseknél látható – ezen belül is a robotgépek, a turmixgépek és a botmixerek értékesítése volt kimagasló. Egyedül a hajformázó és az olajsütő kategória nem tudta felülmúlni az előző évet-olvasható a GfK közleményében.
Egyes árucsoportok jó teljesítménye mellett voltak gyengélkedő termékcsoportok is: a háttértárolók stagnáltak, a webkamerák pedig kétszámjegyű csökkenést könyvelhettek el a tavalyi év azonos időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.