Két éve a kereskedelmi vállalatok saját márkái amiatt szorultak vissza, mert akkor marketing-támogatás nélküli, kisebb gyártói márkák, az úgynevezett B márkás termékek forgalma átmenetileg megerősödött a piacon. A nagy gyártói márkák – az A márkák – továbbra is őrzik pozíciójukat az általuk uralt sör, tea, pörkölt kávé kategóriákban, de például az élelmiszer-napicikk kereskedelemben az olyan kereskedelmi márkák vannak túlsúlyban, mint a fagyasztott áru, egyes tejtermékek és az állateledelek.
Az elmúlt év során – jóllehet a B márkák aránya nem változott –, az A márkák piaci részesedése csökkent, míg a kereskedelmi márkáké nőtt. Ennek ellenére noha jelentős mértékben csökkent az A márkákra alkalmanként fordított összeg, az említett márka-kategóriák sorrendje nem változott.
A magyar háztartások továbbra is A márkás termékeket választanak leggyakrabban: 2013-ban átlagosan 136 alkalommal, 2-3 naponta vásároltak ilyen gyártói termékeket. Kereskedelmi márkás árucikkeket ennél ritkábban, átlagosan 129 alkalommal, míg B márkás gyártói terméket 121 alkalommal szereztek be. Így tehát továbbra is az A márkák dominálnak és a teljes élelmiszer-napicikk forgalom 47 százalékát szerezték meg az elmúlt esztendőben.
A kereskedelmi márkák forgalmának felét a vásárlók 22 százaléka viszi haza. Ezek a legalább 3 fős háztartások jellemzően Magyarország északi és nyugati régióiban találhatók. A kereskedelmi csatornák közül továbbra is a diszkontok a legerősebbek a sajátmárkás termékek forgalmazásában. A második helyen változatlanul a szupermarketek állnak, ahol 20 százalék a kereskedelmi márkák aránya, majd harmadikként a drogériák következnek 19 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.