BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét növekedés

Hosszú idő után újra nőtt mennyiségben az élelmiszer- és vegyiáru-kiskereskedelem forgalma Magyarországon. A bővülés mértéke jóval meghaladja az európai átlagot is

Két éves csökkenés után újra nőtt mennyiségben is az élelmiszer- és vegyiáru-kiskereskedelem forgalma Magyarországon; az idei első negyedév során 1,6 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint tavaly január-márciusban – derül ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat „Growthreporter” című, negyedévenként megjelenő európai elemzéséből. Ezzel egy időben érték alapján a forgalom 3,5 százalékkal nőtt, ami Európában az egyik legjelentősebb mértékű javulás. Az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok fogyasztói átlagára 1,9 százalékkal emelkedett.

A Nielsen emlékeztet rá: legutóbb 2011. negyedik negyedéve során nőtt a bolti eladás mennyiség szempontjából hazánkban, akkor 1,4 százalékkal, negyedéves összehasonlításban. Utána a mélypontot a 2012. évi negyedik negyedév jelentette, mínusz 4,6 százalékkal. Ezt követően tavaly az első negyedév során a negatív mutató kezdett egyre kisebb lenni. Idén pedig, az első három hónapban újra pluszt tartalmaz a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe a mennyiségi forgalomnál.

Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója az európai eredmények kapcsán elmondta: ott a nominális növekedés átlagos mértéke ugyanúgy 1,7 százalék, mint az előző, negyedik negyedév során. Habár tíz országban javult a mutató az előző negyedévhez viszonyítva, tíz országban kisebb lett. A legnagyobb mértékű javulást Dánia, Magyarország és Svájc érte el. A huszonegy vizsgált országban viszont átlagosan újra kevesebb árut adtak el, mint múlt év január-március között. Mennyiség alapján a mínusz 0,6 százalékos mutató ugyanakkora, mint a 2013-as negyedik negyedévi. „Itt figyelemre méltó, hogy az EU öt nagy piaca közül háromban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Olaszországban negatív a trend” – állapította meg a Nielsen európai igazgatója. A Nielsen szerint az első negyedév kedvező hazai forgalmi adatai viszont igazolják azt a piaci tapasztalatot, amely szerint, ha a fogyasztói bizalom változik, akkor két negyedévig tart, amíg hatása tükröződik az eladásokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.