BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobban megbízunk az online kereskedelemben?

Június közepétől megnőtt a vásárlástól való elállási jog ideje, a változástól az online kereskedelem iránti bizalom növekedése várható. A múlt évben 217 milliárd forintot költöttek el a magyar fogyasztók a webáruházakban, ez 20 százalék fölötti növekedést jelentett 2012-höz képest.

Június közepén egységes szabályozás lépett életbe az Európai Unióban, amely a webshopok működésének jogi környezetét hivatott egységesen szabályozni az EU-n belül. Az egyik legfontosabb jogszabályváltozás értelmében a vásárló a korábbi 8 nap helyett 14 napig dönthet úgy, hogy mégsem kívánja megtartani a terméket. Ebben az esetben visszaküldheti azt a kereskedőnek, akinek vissza kell fizetnie a megvásárolt termék árát.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója szerint az új szabályozás azért különösen fontos az online kiskereskedelmi piac szereplői számára, mert tovább erősíti a bizalmat a netes vásárlás iránt, ami jelenleg minden interneten kereskedő cég egyik legfőbb célja. A szegmens meghatározó szereplőjének számító cég várakozásai szerint a hosszabb elállási idő növelni fogja az online vásárlási kedvet is.

A társaság a jogszabályi előírást jelentősen meghaladó, 40 napos visszavásárlási garanciát vállal. Ezzel is igyekszik erősíteni az online vásárlásba vetett bizalmat, kifejezni azt, hogy online vásárolni jó, gyors, biztonságos és a vevő számára semmilyen kockázatot nem jelent. „Tapasztalataink az mutatják, hogy vásárlóink kevesebb, mint 1 százaléka él az elállással. Akik mégis így döntenek, azok négyötöde 8 napon belül jelzi ezt, míg a fennmaradó 20 százalék 40 napon belül áll el a vételtől” – tette hozzá a vezérigazgató.

A műszaki és számítástechnikai szektor e-piaci jelenléte minden országban meghatározó, az Extreme Digital becslései szerint a kettő együtt Magyarországon átlagosan az online kiskereskedelmi forgalom 40-50 százalékát teszi ki. Hazánkban évek óta folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem és a piaci szemlélet is megváltozott az elmúlt 1-2 évben. A vásárló és a vásárlói élmény került a középpontba, ezért az tud kiemelkedő fejlődést elérni idén, aki leginkább alkalmazkodik a vásárló szokásaihoz és a megfelelő élethelyzetben éri el a számára legmegfelelőbb ajánlattal.

A múlt évben az eNet adatai szerint 217 milliárd forintot költöttek el a hazai fogyasztók a kosaras rendszerben értékesítő webáruházakban, ami 40 milliárd forintos növekedést jelentett 2012-höz képest. A számottevő bővülésben fontos szerepet játszott az is, hogy több jelentős, offline szereplő jelent meg a világhálón is, így például a Tesco és a Media Markt is megkezdte az online értékesítést. Emellett az eMag is belépett a magyar piacra, így a régióban már komoly tapasztalatokkal és forgalommal rendelkező webáruházzal bővült a választék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.