BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon megy az amerikai közvetlen értékesítőknek

Miközben számos ágazatot évekre visszavetett a 2008 szeptemberében az Egyesült Államokban kitört hitelválság, a közvetlen értékesítők csak a rákövetkező évben szenvedtek el forgalomcsökkenést. Az elmúlt négy évben azonban erőteljesen és folyamatosan bővült a forgalom, ami tavaly 3,3 százalékkal 32,67 milliárd dollárra emelkedett.

Érdekes, hogy az ágazat forgalma 2010-ben még csak 0,8 százalékkal bővült, de a következő években a növekedés aránya előbb elérte a 4,6, majd az 5,9 és 5,7 százalékot – áll az amerikai szakmai szövetség, a Direct Selling Association (DSA) elemzésében.

Ugyanakkor a recesszió csúcsán, 2009-ben mérséklődött a közvetlen értékesítést főállásként végző emberek száma. A szokásos lemorzsolódást tekintve, valamit azt, hogy vannak olyan csatlakozók, akik rövid idő alatt felhagynak a közvetlen értékesítéssel, a szakma arra számított, hogy a következő két évben is csökkenni fog a közvetlen értékesítők száma. Ez így is történt, ám tavaly előtt már 1,9 százalékkal többen végezték ezt a munkát, mint egy évvel korábban, és a létszámbővülés azóta is tart. Az Egyesült Államokban csupán a wellness termékek és a szolgáltatások közvetlen értékesítése bővül, míg a háztartási vegyiáru, tartós háztartási cikkek, higiéniás termékek forgalma 2008 óta csökken. A világpiacon ugyanakkor tavaly 30-ról 35 százalékra nőtt kozmetikumok, személyes higiéniai termékek piaci részesedése, 25 százalékon stagnál a wellness szektor és 16-ról 14 százalékra csökkent a háztartási termékek forgalmának aránya.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.