BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Negyedével nőhet az okosmobil piac

Az idén várhatóan 1,25 milliárd okostelefont adhatnak el világszerte, ez 23,8 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. Az átlagár az érett piacokon még 400 dollár körül lesz, míg a feltörekvő piacokon 250 dollár alatt alakul.

A tavalyi 1,01 milliárd után az idén már 1,25 milliárd okostelefont adhatnak el globálisan az IDC legújabb előrejelzése alapján, ami 23,8 százalékos növekedést jelent. A cég középtávú prognózist is megfogalmazott, ez alapján 2018-ig évente átlagosan 12,7 százalékkal nő majd az okosmobilok forgalma, és a vizsgált időszak végére, vagy 2018-ban már 1,8 milliárdot adnak el belőlük.

Az érett piacokon lényegesen lassabb fejlődést vár a piackutató cég, ezekben az országokban az idén 4,9 százalékkal nőhet az okostelefon értékesítés. A feltörekvő piacokon azonban marad a lendület, azokon a területeken közel egyharmadával bővül majd a forgalom. A feltörekvő gazdaságokban adják majd el idén az okosmobilok közel háromnegyedét.

Annak ellenére, hogy az érett piacokon már visszafogott a fejlődés, a gyártóknak érdemes továbbra is komoly figyelmet fordítaniuk ezekre a térségekre, ugyanis még mindig jó áron, jelentős haszonnal lehet értékesíteni a készülékeket. Az IDC elemzése szerint ezekben az országokban 400 dollár fölött van az átlagos eladási ár. Lényegesen alacsonyabb összeget hajlandóak fizetni a felhasználók egy-egy okosmobilért a feltörekvő piacokon, ahol az IDC adatai szerint az idén 250 dollár alatt lesz az átlagár.

Az IDC prognózisa szerint folytatódik a nagykijelzős, 5,5-7 hüvelykes készülékek, az úgynevezett phabletek térhódítása. A piackutató azzal számol, hogy az ebbe a kategóriába tartozó okostelefon 2014-ben a teljes forgalom 14 százalékát adják, részesedésük azonban 2018-ra elérheti a 32,2 százalékot. A folyamatot felgyorsíthatja, hogy várhatóan az Apple is megjelenik ebben a szegmensben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.