Felbontott vagy eltűnt csomagok, késve érkező levelek – ilyen tartalmú véleményeket lehet olvasni a Magyar Posta Facebook-oldalán. „Miért nem lehet megválogatni az alkalmazottakat? Miért van az, hogy egy alapvetően nem törékeny vastag fa ajándék is három részre törve érkezzen meg? Ha ez benne van a pakliban, miért is olyan drága a feladás?” – szól az egyik vélemény. Egy másik pedig azon értetlenkedik, hogy ötből egy csomagja eltűnik.
Azon is felháborodott valaki, hogy egy Szegeden sürgősségivel feladott levél két nap alatt érkezett meg Pécsre. A szabály szerint a postai panaszokat elsőként a postai szolgáltató köteles kivizsgálni. Amennyiben a panaszos a szolgáltatótól 30 napon belül nem kap választ, vagy a kapott választ nem fogadja el, a hatósághoz fordulhat a panasz felülvizsgálata érdekében a válaszadási határidő lejártától számított 30 napon belül. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azt közölte lapunkkal: 2014-ben a Magyar Posta Zrt. ellen 190 db panasz felülvizsgálati kérelem érkezett és ebből 56 ügyben elmarasztaló végzéssel zárult a hatósági ellenőrzés. A Magyar Posta honlapján már több ilyen dokumentumot közzé tettek, amelyben megállapítják, hogy a cég nem a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően nyújtotta a szolgáltatását és a panasz kivizsgálást sem jogszerűen végezte.
„A Magyar Posta Zrt. a hatályos jogszabályokban megfogalmazott minőségi elvárásoknak nemcsak maradéktalanul megfelel, hanem azokat – a legtöbb levél- és csomagszolgáltatás esetében – magasan túlteljesíti, melyet független szakértő vizsgál” – közölte lapunkkal az állami vállalat. Hozzátették: a belföldi, elsőbbségi levélküldemények 92,8 százalékát a feladást követő munkanap, 99,6 százalékát pedig a feladást követő harmadik munkanap végéig kézbesítette 2013-ban. A nem elsőbbségi levelek esetében pedig 93,4 százalékot a feladást követő harmadik munkanap, 99,3 százalékot pedig a feladást követő ötödik munkanap végéig kézbesítették.
A csomagok esetében pedig még jobbak a társaság mutatói.
„A Magyar Posta évente átlagosan 800 millió küldeményt kezel. Ezen küldeményszámhoz képest elenyésző a megalapozott panaszok száma, hiszen 2013-ban ez csupán 0,001 százalék volt” – közölte a cég. A társaság honlapján elérhető minőségeredmények beszámolóiból az derült ki, hogy 2013-ban pontosan 24133 panasz vonatkozott az egyetemes postai szolgáltatásra, ezek közül 14,5 ezer volt jogos, 7244 darab pedig kártérítéses.
A dokumentumban úgy fogalmaznak, hogy tavaly a panaszok számának növekedésével számoltak, ami szerintük azzal magyarázható, hogy a postahelyeken folyamatosan növekszik a panaszok felvételének és rögzítésének a hajlandósága. „A panaszok egységes kezelése 2013 augusztus 1-től centralizáltan működik. A postahelyek kezelésből ez által kikerültek az ügyfél-válaszadási és a vizsgálatokkal kapcsolatos feladatok” – olvasható a beszámolóban.
A Magyar Posta a következő időszakban komoly figyelmet fordít az e-szolgáltatások fejlesztésére, így hamarosan jelentős újításokat vezet be a webes értékesítés és a mobil applikációk területén. Ezt segítheti, hogy még júniusban megbízási, szakértői szerződést kötöttek a Boston Consulting Group Kft.-vel 55 millió forint értékben a digitális térnyerési stratégia koncepció tárgyában. „A fejlett országok postáinál az a nemzetközi tendencia, hogy a klasszikus szolgáltatások iránti igény folyamatosan csökken.
Nincs egységes recept ennek kompenzálására, de alapvetően a posták a logisztikai és pénzforgalmi területen próbálnak erősíteni, illetve az e-szolgáltatások fejlesztésére fókuszálnak” – válaszolta lapunknak a vállalat.
Hozzátették: annak érdekében, hogy megismerjék és a hazai környezethez leginkább kompatibilis megoldásokat megtalálják, fontos, hogy rendszerezett, strukturált képet kapjanak ezekről a nemzetközi irányokról és ennek mentén alakítsák ki stratégiájukat. Ehhez pedig szerintük mély, nemzetközi postai piacismeret szükséges, ezért olyan társasággal működnek együtt a postai digitális stratégia megteremtésében, amely rendelkezik a releváns ismeretekkel.
Lecserélik a terminálokat
Még tavaly decemberben közel 6 éves szerződést kötött a Magyar Posta a Getronics Magyarország Kft-vel 968 millió forint értékben POS terminál és fejlesztő licence beszerzéséről. „A posta hálózatában elérhető POS terminálpark ugyanis 2005-ben került beszerzésre. Mára ezek a terminálok nem felelnek meg a kor követelményeinek, új funkciók bevezetésére nem alkalmasak és nem támogatják a chip és a PayPass elfogadást. Az ügyféligények magas szintű kiszolgálása érdekében ezért elengedhetetlen a terminálok cseréje” – válaszolta lapunknak az állami vállalat. A postai szolgáltatások 5,6 százalékkal kerültek többe, mint tavaly augusztusban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.