A felmérés szerint az átadópontok 14 százalékkal részesedtek a forgalomból, ami az elemzés szerint azért kedvező, mivel alig 4 éve elérhető megoldásról van szó. A személyes átvétel saját átadópontokon 5 százalékkal részesedik.
A legtöbb online áruház által biztosított kézbesítési mód a futárszolgálat, a lehetőség a kereskedők 88 százalékánál elérhető. A 250 online bolt megkérdezésével elvégzett felmérés szerint ezt a személyes, bolti átvétel követi 63 százalékkal. Az átadópontok szerepe is egyre nagyobb: a vizsgált webáruházak 56 százaléka kínál ilyen lehetőséget, ebből 22 százalék saját átadópontot üzemeltet, 34 százalékuknál pedig megoldható a csomagátvétel valamely külső szolgáltató országos lefedettségű hálózatán, például postán keresztül.
A GKI kiemeli, hogy miközben minden harmadik bolt esetében választható lenne a postai kézbesítés, a tranzakciókból való részesedése elenyésző. A felmérés szerint ennek a hátterében a boltok, illetve a fogyasztók postai szolgáltatással szembeni ellenérzése áll, mivel a webáruházak számára fontos vevőik tapasztalatának ismerete, ők pedig nem elégedettek a postai kiszállítással - írták. A kutatásban résztvevőkkel 4 szempontot - árat, gyorsaságot, minőséget, és szervezettséget - értékeltettek, az ár tekintetében kissé drágállták a Magyar Posta szolgáltatását, míg a gyorsasággal csak kissé voltak elégedetlenek. A szolgáltatás minőségével és a szervezettséggel azonban rendkívül elégedetlenek voltak a piaci szereplők.
A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.