BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csalogató reklám miatt kapott tízmilliós bírságot az ALDI

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. (ALDI) egyik akciója során megjelenő reklámjaiban elhallgatta azt, hogy a CANON nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem fogja tudni a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértés elkövetéséért 10 000 000 forint bírságot szabott ki a GVH.

Az ALDI 2013. szeptember 29. és 2013. október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, internetes honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a CANON PIXMA MG2255 multifunkciós nyomtatót 11 900 forintos áron.

A GVH megállapította, hogy az ALDI hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a CANON multifunkciós nyomtatóból, a nevezett nyomtatóból nem rendelkezett készlettel az akció során, helyettesítő terméket nem biztosított az akció ideje alatt.

A GVH megállapította továbbá, hogy az ALDI-nak tudnia kellett volna, hogy a fogyasztók széles körét elérő akcióban népszerűsített terméket az akció időtartama alatt nem fogja tudni szolgáltatni, és a terméket más vállalkozástól sem fogja tudni beszerezni, s ezt a körülményt nem szerepeltette a kommunikációjában, e tényt elhallgatta a fogyasztók elől.

A GVH a bírság kiszabása során a reklámköltség összegét vette a bírság alapjául, valamint súlyosító és enyhítő körülményeket vett figyelembe.
Súlyosító körülményként értékelte, hogy az ALDI-val szemben korábban is megállapításra került, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, az eljárás alá vont magatartása felróható volt, valamint
figyelembe vette az akció image-értékét, becsalogató hatását.

Enyhítő körülményként értékelte, hogy az ALDI intézkedett a fogyasztók utólagos, helyszíni tájékoztatásáról, a későbbi akció kapcsán a fogyasztóknak lehetőségük volt helyettesítő termékhez jutni, valamint a reklámköltség kapcsán figyelembe vette, hogy az érintett kommunikációk nemcsak a jogsértő tájékoztatást tartalmazták.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.