Az IBM-en belüli tárgyalásokon mondhatni Magyarország nagyköveteként veszek részt – emelte ki Veres Zsolt, az amerikai cég hazai leányvállalatának vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a multinacionális vállalatok hazai menedzsmentjeinek miként kell képviselniük a helyi cég, illetve az ország érdekeit a nemzetközi vállalatok központjaiban. Szerinte most e tekintetben az jellemző, hogy egyre jobban küzdeniük kell minden egyes pozitív döntésért. Hozzátette: nagyon fontos a helyi menedzsment szerepe abban a tekintetben, hogy a kormányzata felé közvetítse a cég központjának szempontjait, illetve ez visszafelé is igaz.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója is azt emelte ki, hogy „küszködni kell” abban a tekintetben, hogy a Deutsche Telekom hova allokálja a fejlesztések forrásait. „Ha nagy a bizonytalanság, akkor kevés a bizalom, ami viszont ahhoz lenne fontos, hogy megszerezzük a szükséges forrásokat a hazai piacon tervezett befektetésekhez”.
Károlyi László, a Legrand Magyarország vezérigazgatója ehhez hozzátette: a hazai cégvezetésnek sokszor meg kell magyaráznia a magyarországi gazdaságpolitikai intézkedéseit a központ felé. Erről számolt be Gyenes András, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezetője is, aki hozzátette, hogy az utóbbi évek kiszámíthatatlan üzleti környezete komoly fejfájást jelent a cég menedzsmentjének. A különadókkal kapcsolatban elmondta: cégüket a reklámadó is sújtotta, mivel jelentősek a médiaköltéseik. „Legutóbb a samponadó terve lepett meg minket” – mondta. „Egyre nehezebb megtartani az Unilever hazai gyárait, de nem adtuk fel, hogy egy újabbat, a negyediket is megnyissuk” – számolt be a kilátásokról. Elmondta azt is, hogy az Unilever egyik magyarországi tervezett beruházásának megvalósítását a neta (népegészségügyi termékadó) bevezetése hiúsította meg. „Ha nem egy teljes mértékben magyar menedzsment állna az Unilever Magyarország élén, akkor sokkal rosszabb helyzetben lenne a cég helyzete” – mondta. Szerinte egyszerű lenne kivonulni, pillanatok alatt át lehetne vinni a meglévő három magyarországi Unilever-gyárat a környező országokba. „Az Unilever csoportszinten ugyanott lenne, ám az ország sokat veszítene a 1500 embernek munkát adó gyárak áthelyezéséből” – hangsúlyozta. Kiemelte: jó lenne azt elérni, hogy a kormányzat és a helyi menedzsment közösen, kéz a kézben prezentálna a központban egy beruházás megszerzése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.