Az aktív internetezők a karácsonyi ajándékozás során jellemzően 6-7 főnek terveznek ajándékot venni. Az ajándékozottak között a családnak kiemelt szerepe van, hiszen míg a szűk családban egy átlagos – internetet gyakran használó – vásárló közel 4 főre tervez karácsonyi ajándékozást, addig a tág családban ez már csak 1-2 fő. A barátok és munkatársak ajándékozását 10-ből mindössze 2-3 aktív internetező tervezi. Egy átlagos – 4 fős – család idén karácsonykor jellemzően közel 10-12 ember (családtag, barát, munkatárs) számára fog ajándékot vásárolni.
Míg a szűk családban az aktív internetezők átlagosan 6200-6300 forintot szánnak egy szerettükre, addig a tágabb rokoni körben ez már csak 3800 forint körül alakul. Barátokra fejenként 2700 forintot, munkatársakra pedig már csak alig 1900 forintot szánnak a sokat internetező vásárlók. A karácsonyi ajándékozás során összességében egy ajándékra átlagosan közel 5 ezer forintot szánnak a gyakran internetezők.
A karácsonyi ajándékozás sokba kerül, átlagosan 33 ezer forint értékben vásárolnak ajándékokat a fa alá. Egy 4 fős család esetében – ha figyelembe vesszük a közös rokonokat – a karácsonyi ajándékvásárlás közel 50 ezer forinttal is megterhelheti a háztartás büdzséjét.
Az internetet aktívan használó vásárlók karácsonykor jellemzően 3-4 féle különböző termékkörből fognak ajándékot választani, ebből 2-3 termék biztosan a ruházati cikkek, kozmetikumok, gyerekjátékok, háztartási eszközök, illetve könyvek közül fog kikerülni. Tablet, illetve mobiltelefon ajándékozását csak minden negyedik aktívan internetező tervezi, míg a számítástechnikai, illetve szórakoztató elektronikai termékek csupán alig minden ötödik vásárlónál kerülnek az ajándékok közé.
Az elsődleges ötletforrást az internet jelenti, 10-ből 7 aktívan internetező az ajándékötleteket is részben a világhálóról gyűjti be. Az internet mellett leggyakrabban az áruházak akciós újságai jelentik az ötletgyűjtés alapját (50 százalék), míg az áruházakat járva ajándékötleteket gyűjtők súlya is jelentős (49 százalék).
A karácsonyi vásárlás megkezdése az aktív internetezők körében jellemzően decemberhez köthető. A fogyasztók harmada 1-2 héttel karácsony előtt kezdi el a vásárlásokat, míg további ötödük ezt a karácsonyi akciók megjelenéséhez köti, ami jellemzően szintén december elején esedékes. 10-ből kevesebb mint 4 olyan vásárló lesz, aki már karácsony előtt 1-2 hónappal nekilát az ajándékok beszerzésének.
Az aktívan internetezők ugyanakkor nem szívesen töltenek sok időt karácsonyi ajándékok vásárlásával, 47 százalékuk mindössze néhány napot, 15 százalék pedig legfeljebb egy napot szán karácsonyi vásárlásra. 100-ból 6 vásárló ennél is gyorsabban elintézi az ajándékok beszerzését, mindössze 1-2 órát szánva az egész vásárlása. Ők jellemzően azok, akik kevés ajándék vásárlását tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.