BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kihasználatlan lehetőségek az egészségügyi ellátási láncokban

A kockázatok, a szabályozás és az árnyomás tartja vissza az egészségügyi iparág vezetőit a kiaknázatlan lehetőségektől. Ezek egyike az új értékesítési csatornák szerepének növelése.

Az egészségügyi ellátási lánc bizonytalanságát növelő legfőbb tényezők a szigorodó szabályozás és a termékbiztonság kérdése – derül ki a UPS Pain in the (Supply) Chain kutatásából. Sorban a harmadik év, hogy a jogszabályoknak való megfelelés a legfőbb aggály, ez a megkérdezettek 60 százaléka említette. A 78 százalékuk szerint a megfelelősség és a növekvő szabályozás az egyik legfontosabb trend az üzleti és ellátási láncbeli változások terén. A termékek megóvása is egyre nagyobb feladatot jelent a globális piacon.

A gazdasági tényezők továbbra is szerepet játszanak, a megkérdezettek közel fele hat év után is érzi a gazdasági válság hatását. A költségmenedzsmentet pedig 44 százalék említette.

A kockázatcsökkentés és versenyképesség-növelés tekintetében sikeres cégek partnerkapcsolataikat párhuzamosan építik technológiai célú beruházásaikkal. Az új technológiába való invesztálás továbbra is fontos a következő öt év hatékonyságának és versenyképességének növelésében. Világszinten az következő 3-5 évben a válaszadók 80 százaléka nyilatkozott technológiai célú beruházási szándékáról.

A kiaknázatlan lehetőségek között említett terület volt a változó ügyféligények kielégítése az új disztribúciós csatornák és modellek alkalmazásával, mint az e-kereskedelem, vagy éppen az otthoni egészségügyi ellátás. Az elmúlt két évben végzett kutatásokban megkérdezettek több mint 70 százaléka a mondta azt, hogy szándékukban áll az új disztribúciós csatornák alkalmazását növelni. Ennek azonban ellentmond, hogy a friss adatok alapján az általuk alkalmazott csatornák mixe változatlan maradt ebben az időszakban. Ez is mutatja, hogy bár egyértelmű a szándék a lehetőségek kihasználására, a valódi változás lassú. A lassúság magyarázataként 68 százaléka említi azt, hogy még nem fejezte be a direkt csatornák kiépítését.

Az otthoni ellátás hullámzóan növekszik majd az elkövetkező tíz év során. Összesen 21 százaléka várja ezt az üzletet, és az ellátási láncokat befolyásoló kulcsfontosságú trendnek. A válaszok tanúsága szerint az egészségügyi iparág termékeinek mintegy 30 százaléka fogja az otthoni ellátást szolgálni az elkövetkező 7-10 évben.

Egy másik kiaknázatlan potenciál a partneri együttműködések területe. Három éve a megkérdezettek 62 százaléka említette a külsős logisztikai szolgáltató alkalmazását az következő évek fontos stratégiai lépéseként, 60 százalékuk pedig a megelőző másfél év sikeres stratégiájaként tekintett rá. Az idei kutatásban 59 százalék tartotta mindkét időszak meghatározójaként. Ez is azt jelzi, hogy miközben az ágazat elismeri ezek fontosságát, alkalmazásuk lassabban valósul meg.

Szintén lehetőségeket tartalmazó beruházási terület még a globális piaci terjeszkedés. Az elmúlt másfél év során a válaszadók 65 százaléka lépett új piacokra. A következő 3-5 évben 78 százalék tervezi. Ez is hasonló a 2011-es eredményekhez, akkor 81 százalék volt.

Versenyképesség-növelő stratégiák

A világszerte megkérdezett logisztikai döntéshozók:

• 78 százaléka tartja a logisztikai és disztribúciós partnerek alkalmazását az ellátási lánccal kapcsolatos költségek csökkentésének legjobb stratégiájának;

• 65 százaléka lép a globális piacokra logisztikai és disztribúciós partnerei segítségével;

• 61 százalékuk partnerkapcsolatok révén nyit új piaci csatornákat, míg mindössze 23 százalékuk teszi ugyanezt fúziók vagy felvásárlások révén;

• 59 százalékuk alkalmaz külső logisztikai partnereket a hatékonyság és versenyképesség növelésére.

• 78 százaléka tartja a logisztikai és disztribúciós partnerek alkalmazását az ellátási lánccal kapcsolatos költségek csökkentésének legjobb stratégiájának;

• 65 százaléka lép a globális piacokra logisztikai és disztribúciós partnerei segítségével;

• 61 százalékuk partnerkapcsolatok révén nyit új piaci csatornákat, míg mindössze 23 százalékuk teszi ugyanezt fúziók vagy felvásárlások révén;

• 59 százalékuk alkalmaz külső logisztikai partnereket a hatékonyság és versenyképesség növelésére. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.