Az országos karácsonyi kutatásban megkérdezettek háromnegyede úgy gondolja, hogy a családdal együtt töltött idő a legfontosabb a karácsony során, az ajándék egyáltalán nem lényeges az ünnepi hangulathoz. Mégis szinte mindenki készül valamilyen meglepetéssel a szűk családnak, a legtöbben maximum 20 ezer forint értékben.
A Provident Pénzügyi Zrt. kutatása szerint a válaszadók több mint kétharmada önerőből oldja meg az ünnepi kiadásokat, harmaduk viszont a januári költségeken igyekszik majd megspórolni a decemberben elköltött pluszpénzt.
A karácsonyi szezon hagyományosan a legerősebb időszak a kiskereskedelem számára minden évben. Szakértők szerint az ajándék- és ünnepi élelmiszervásárlás miatt körülbelül 30 százalékkal nő ilyenkor a forgalom és csaknem 800 milliárd forintot hagyunk a boltokban.
A Provident ügyfelei körében telefonon végzett országos karácsonyi kutatás szerint az emberek 74 százaléka szerint mégsem maga az ajándékozás, hanem a családdal együtt töltött idő adja meg az ünnep hangulatát. A második legfontosabb az örömszerzés szeretteinknek, és csak ezt követi a tárgyi ajándék.
Ettől függetlenül a válaszadók 6 százalékának kivételével mindenki tervez valamilyen ajándékot vásárolni a szeretteinek, a döntő többség (85 százalék) kizárólag a szűk családtagjainak, míg a távolabbi rokonok és a barátok szinte teljesen háttérbe szorulnak e tekintetben.
A megkérdezettek 40 százaléka 20 ezer forintnál kevesebbet, minden negyedik magyar (28 százalék) 20 és 50 ezer forint között tervez meglepetésekre költeni. Ennél többet mindössze 8 százalék jelölt meg. Igaz az emberek negyede még december elején sem tudta megsaccolni mekkora lesz az ajándékokra szánt végösszeg.
A Provident kutatásban résztvevők közel 70 százaléka tudatosan készülve a pluszkiadásokra önerőből finanszírozza az ünnepi kiadásokat, közel harmaduk viszont valamilyen kölcsönre vagy hitelre támaszkodik ebben az átmeneti időszakban.
Az emberek több mint fele (54 százalék) úgy számol, hogy a decemberi túlköltekezés miatt januárban nem kell lemondania semmiről, míg minden harmadik válaszadó a januári kiadásokon igyekszik majd megspórolni az ünnepekre elköltött pluszpénzt. December elején sokan ebben a kérdésben is bizonytalanok voltak még: 15 százalék nem tudta megmondani, hogy áll majd a családi kassza az újév első hónapjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.