Tovább nőtt az Apple Pay mobil fizetési megoldást támogató amerikai bankok száma, a kezdeményezés mögé újabb tíz tengerentúli pénzintézet állt be a társaság közlése szerint.
Ez azt jelenti, hogy a Pay-jel együttműködő bankok most már az amerikai hitelkártya-forgalom mintegy 90 százalékát fedik le. A támogató pénzintézetek mellett nőtt a mobil fizetési megoldást elfogadó üzletláncok köre is, többek között a Staples-ben és a Winn-Dixie-ben is fizethetnek már iPhone-jukkal az amerikai felhasználók.
Bár a szeptemberben bevezetett alkalmazás népszerűsége gyorsan nőtt, használatának gátat szab, hogy az üzletekben lévő, fizetésre szolgáló terminálok mindössze töredéke tudja egyelőre kezelni az Apple technológiáját.
Az applikáció lehetővé teszi, hogy a fizetéshez elég legyen a terminálhoz közelíteni az okostelefont. A Forbes magazin összeállítása szerint nagyjából 220 ezer olyan fizetőterminál van az Egyesült Államokban, amelyeknél alkalmazható a mobilfizetés, ami ugyan első hallásra soknak tűnik, de figyelembe véve, hogy mintegy hatmillió kiskereskedelmi üzlet található az országban, jól látszik, hogy a lefedettség még meglehetősen alacsony.
Bár a nagy nemzetközi kártyatársaságok, mint a Visa és a MasterCard igyekeznek rábírni a kereskedőket az egyérintéses fizetést támogató terminálok bevezetésére, mivel ennek komoly költségei vannak, várhatóan lassú lesz ez a folyamat. Ugyanakkor a mobilfizetési megoldás bevezetésével, és azzal, hogy többtízmillió iPhone tulajdonos kezdi igényelni, hogy élhessen is ezzel a lehetőséggel felgyorsulhat az átállás.
Magyarországon november végén jelentette be a Magyar Telekom több partnerrel – OTP, MasterCard, Supershop, Interticket – együttműködve a MobilTárca alkalmazás kereskedelmi elindítását. Az NFC technológiát használó applikációval országszerte több mint 18 ezer elfogadóhelyen, mintegy 38 ezer terminálon lehet fizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.