BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jönnek fel a kínai okostelefon-gyártók

A múlt évben a tíz legtöbb okostelefont értékesítő gyártó közül hat kínai volt – derül ki a TrendForce elemzéséből.

A tajvani központú cég felmérése szerint 2014-ben 1,17 milliárd okosmobilt adtak el világszerte, ami 25,9 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb gyártó továbbra is a Samsung, azonban a dél-koreai társaság fölénye már korántsem akkora, mint például 2013-ban volt. A TrendForce adatai alapján a cég 326,4 millió okostelefont értékesített 2014-ben, ez mindössze 8,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. A visszafogott teljesítmény érződött a társaság piaci részesedésén is, ami 2013-ban még 32,5 százalék volt, tavaly pedig 28 százalékra esett vissza.

A szegmens második legnagyobb szereplője az Apple, amelynek sikerült megőriznie piaci részesedését. Ehhez 191 millió iPhone-t kellett eladnia a cégnek 2014-ben, ami közel negyedével haladta meg a 2013-as értéket.

A két legnagyobb gyártó ugyan még tavaly is a piac közel felét uralta, ám a kínai vállalatok egyre nagyobb kihívást jelentenek számukra. A TrendForce elemzése alapján a szektor tíz legnagyobb szereplője között található hat kínai cég összesített részesedése már megközelítette a 30 százalékot. A legnagyobb közülük a Lenovo, amely a személyi számítógépek piaca után az okostelefonoknál is egyre magasabbra tör. A vállalat a Motorola Mobility megvásárlásával – amelyet hivatalosan 2014 utolsó negyedévében zárt le – is erősödött, a kutatócég adatai szerint a 2013-as 4,9 százalékról a múlt évben 7,9 százalékra nőtt a részesedése. A vállalat több mint 90 millió okosmobilt tudott értékesíteni tavaly világszerte, ezzel megduplázta forgalmát az előző évhez képest.

A jelentős fejlődést produkáló kínai vállalatok közé tartozott a Huawei is, amely a TrendForce becslése szerint 2013-hoz képest 70 százalékkal több, mint 70 millió okostelefont tudott eladni a múlt évben. A leglátványosabb erősödést ugyanakkor a Xiaomi érte el, amely 2013-ben még be sem fért a tíz legnagyobb gyártó közé, tavaly pedig már a hatodik volt, igaz ehhez az is kellett, hogy megháromszorozza értékesítését. Számottevő növekedést tudott felmutatni a dél-koreai LG is 2014-ben, a piackutató cég adatai szerint nagyjából 70 millió készüléket adtak el, ami 75 százalék fölötti bővülést jelentett az előző évhez viszonyítva. Ennek köszönhetően a társaság tavaly a negyedik legnagyobb gyártó volt.

A TrendForce prognózisa szerint idén 1,29 milliárd okosmobilt értékesíthetnek világszerte, ami alig több mint 10 százalékos növekedést jelentene. A Samsung várhatóan megőrzi vezető helyét, igaz piaci részesedése tovább csökken. A kínai vállalatok közül a Lenovo pozíciója az előrejelzés szerint kismértékben gyengül, míg a Huawei és a Xiaomi tovább erősödnek majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.