A tajvani központú cég felmérése szerint 2014-ben 1,17 milliárd okosmobilt adtak el világszerte, ami 25,9 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb gyártó továbbra is a Samsung, azonban a dél-koreai társaság fölénye már korántsem akkora, mint például 2013-ban volt. A TrendForce adatai alapján a cég 326,4 millió okostelefont értékesített 2014-ben, ez mindössze 8,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. A visszafogott teljesítmény érződött a társaság piaci részesedésén is, ami 2013-ban még 32,5 százalék volt, tavaly pedig 28 százalékra esett vissza.
A szegmens második legnagyobb szereplője az Apple, amelynek sikerült megőriznie piaci részesedését. Ehhez 191 millió iPhone-t kellett eladnia a cégnek 2014-ben, ami közel negyedével haladta meg a 2013-as értéket.
A két legnagyobb gyártó ugyan még tavaly is a piac közel felét uralta, ám a kínai vállalatok egyre nagyobb kihívást jelentenek számukra. A TrendForce elemzése alapján a szektor tíz legnagyobb szereplője között található hat kínai cég összesített részesedése már megközelítette a 30 százalékot. A legnagyobb közülük a Lenovo, amely a személyi számítógépek piaca után az okostelefonoknál is egyre magasabbra tör. A vállalat a Motorola Mobility megvásárlásával – amelyet hivatalosan 2014 utolsó negyedévében zárt le – is erősödött, a kutatócég adatai szerint a 2013-as 4,9 százalékról a múlt évben 7,9 százalékra nőtt a részesedése. A vállalat több mint 90 millió okosmobilt tudott értékesíteni tavaly világszerte, ezzel megduplázta forgalmát az előző évhez képest.
A jelentős fejlődést produkáló kínai vállalatok közé tartozott a Huawei is, amely a TrendForce becslése szerint 2013-hoz képest 70 százalékkal több, mint 70 millió okostelefont tudott eladni a múlt évben. A leglátványosabb erősödést ugyanakkor a Xiaomi érte el, amely 2013-ben még be sem fért a tíz legnagyobb gyártó közé, tavaly pedig már a hatodik volt, igaz ehhez az is kellett, hogy megháromszorozza értékesítését. Számottevő növekedést tudott felmutatni a dél-koreai LG is 2014-ben, a piackutató cég adatai szerint nagyjából 70 millió készüléket adtak el, ami 75 százalék fölötti bővülést jelentett az előző évhez viszonyítva. Ennek köszönhetően a társaság tavaly a negyedik legnagyobb gyártó volt.
A TrendForce prognózisa szerint idén 1,29 milliárd okosmobilt értékesíthetnek világszerte, ami alig több mint 10 százalékos növekedést jelentene. A Samsung várhatóan megőrzi vezető helyét, igaz piaci részesedése tovább csökken. A kínai vállalatok közül a Lenovo pozíciója az előrejelzés szerint kismértékben gyengül, míg a Huawei és a Xiaomi tovább erősödnek majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.