BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén is folytatja a hálózatbővítést a DM

Február végén a budaörsi kereskedelmi zónában nyílik meg a DM-Drogerie Markt Kft. legnagyobb, 540 négyzetméteres eladóterű áruháza, jóllehet decemberben a szintén budaörsi Premier outletben is létesült egy üzlet, a város belterületén lévő boltot pedig felújították a közelmúltban. A kérdésre, hogy nem lesz-e sok ennyi DM egymás közelében, Kanyó Roland PR-vezető elmondta, hogy minden hálózatbővítési lépés előtt felmérik a környék vásárlóerejét, Budaörs pedig a nagy átmenő forgalom révén a főváros legerősebb bevásárló kapuja.

A társaság évente 12-15 üzletet újít fel és általában ötöt nyit olyan településeken, ahol addig nem volt DM-bolt, így a beruházási keret nagyjából állandó: az október elsején kezdődött folyó üzleti évben 800 millió forintot tesz ki.

Az üzletek alapterülete folyamatosan bővül és a következő években is az eladótér növelését tervezi a cég. A bolthálózat a tavalyi új nyitásokkal, illetve a boltok áthelyezése révén csaknem 70 ezer négyzetméterre nőtt, de a minőségi cserék miatt az egykori 262-vel szemben az előző üzleti év zárásakor, szeptember végén már csak 254 üzletet üzemeltetett a hálózat. Ahol nem volt szükség öt-hat kisebb boltra, ott helyettük kevesebb, nagyobb üzletet nyitottak nagyobb forgalmú, központi helyen – számolt be Kanyó Roland. Hasonló volt a helyzet a WestEnd bevásárlóközpontban, ahol két DM is volt, de ezeket egy tágasabbra cserélték, és a forgalmi adatok alátámasztották a koncepció helyességét.

A teljes bolthálózat forgalma a tavalyi utolsó három hónapban hét, nyolc illetve kilenc százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a január pedig szintén nyolc százalékos árbevétel emelkedést hozott. A bolthálózat üzleteinek a fele van nyitva vasárnaponként, így a társaság azon van, hogy március második felétől meghosszabbítsa a nyitvatartást – egyes helyeken akár 22 óráig –, és remélik, a vevők hat napon át is biztosítani fogják az eddigi forgalmat, mert akkor nem kellene a létszámcsökkentéshez folyamodni. Az alkalmazottak száma – a munkaóraszám optimalizálás eredményeként – az egy évvel korábbi 2181-ről 2105-re csökkent az utolsó üzleti év végére.

Az anyacég, a DM Drogerie Markt GmbH 2,5 éve Magyarországra hozta sajátmárkás termékeinek regionális elosztó központját, ahonnan a délszláv országok mellett Romániát, Szlovákiát és Csehországot látják el áruval. Miután 2009-től a vásárlók az olcsóbb termékek felé fordultak, a sajátmárkás termékek forgalma nagyot fejlődött, mára eléri a teljes bevétel ötödét. Érezhetően erősödik a magasabb árkategóriát képviselő biotermékek forgalma is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.