BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szabályozáspárti a magyar Uber

Az Uber a konstruktív párbeszéd híve, szabályozáspártiak vagyunk – mondta lapunknak Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetésének felelőse a várhatóan még februárban megjelenő rendelettervezet kapcsán, amely engedélykötelessé tenné a fuvarszervezést. A taxisok aggódva figyelik a céget.

Az önkéntes magánszállítókat és az utasokat összekötő Uber-mobilalkalmazást egyre többen veszik igénybe, sokan egyetlen kipróbálás után már nem hívnak hagyományos taxit. Még ebben a hónapban megjelenhet viszont az a rendelettervezet, amely – az előzetes javaslat szerint –engedélykötelessé tenné a fuvarszervezést. Ez a taxisoknak azért különösen fontos, mert bár jelenleg bírsággal sújtható az a sofőr, akit „uberezésen” kapnak az ellenőrök, maga a közvetítés nem szabályellenes. Megkerestük az Uber Hungary Kft.-t, hogy milyen hatással lenne tevékenységükre, ha a kormány enegedélykötelessé tenné a fuvarszervezést.

Nem akarunk találgatni, de bízunk benne, hogy a törvényhozók szem előtt tartják azokat az utasok, az autósok és a helyi lakosok számára is fontos előnyöket, amelyeket az Uber utazásmegosztó platformjával kínál. Bár még csak néhány hónapja vagyunk jelen Budapesten, a pozitív visszacsatolást már mindkét oldalról tapasztaljuk – mondta lapunknak Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetésének felelőse. Autóik száma napról napra nő. Jelenleg Budapesten egy autó átlagos érkezési ideje a belvárosban 4,5 perc – kezdetben 6,5 perc volt –, azon dolgoznak, hogy közelítsenek a 3 perchez. Rob Khazzam hozzátette: a budapestiek már nem csupán technológiai újdonságként tekintenek az Uberre, hanem egy bármikor elérhető közlekedési alternatívának tartják.

Nyitottak vagyunk a párbeszédre, folyamatosan keressük a kapcsolatot a döntéshozókkal egy olyan szabályozás kialakítása érdekében, amely lehetővé teszi, hogy ez a költséghatékony, biztonságos és környezetbarát utazási alternatíva működhessen. Szabályozáspártiak vagyunk, és ha szükséges, közreműködünk a megfelelő szabályozási keret kialakításában. Ezt számos más európai városban már sikerült létrehozni – mondta Khazzam. Taxis berkekben ugyanakkor gyanakodva figyelik az Uber tevékenységét. Információink szerint attól tartanak, hogy a vállalat kilobbizza: rájuk ne vonatkozzon a fuvarszervezés engedélykötelessé tétele.
Az Uber Hungary Kft. a cégadatok tanúsága szerint 2013 júniusában alakult, budapesti székhellyel, jegyzett tőkéje félmillió forint, és jelenleg két főt foglalkoztat. Ügyvezetői a 31 éves Ryan Allan Graves és a 38 éves Travis Cordell Kalanick, mindketten San Francisco-i címmel bejegyezve. A cég kézbesítési megbízottja egyébként a jelenlegi igazságügyminiszterhez köthető Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda.

Profilbővítést is hoz a teli kassza

Az intézményi befektetők nem csillapuló érdeklődésére reagálva az Uber a múlt héten kibővítette legújabb forrásbevonási hadműveletét, egymilliárd dollárral növelve meg a kockázati tőkebefektetőknek megnyitott keretet. Ha a teljes összegre lesz jelentkező, akkor ezúttal 2,8 milliárd dollár friss tőkéhez juthat a szolgáltató, nem sokkal azután, hogy néhány hete 1,2 milliárd dollárra tett szert. A mostani expanzió előtt az Uber 4 milliárd dollárt kapott különféle befektetőktől, köztük a Goldman Sachs vagyonkezelői üzletágától, amely 1,6 milliárd dollár értékű átváltható kötvénnyel járult hozzá az Uber finanszírozásához. A társaság jelenleg új szolgáltatása, az Uberpool kiterjesztésére készül – tudta meg a New York Times –, ez lényegében egy iránytaxi, amelynek utasai megosztják egymásközt a költségeket.

A több európai országban szabályozási korlátokba ütköző cég más szegmenseket is megcéloz: Ubereats nevű, az USA-ban már működő ételkiszállító szolgáltatását Európában Barcelonában indította be először. Ez némileg fricska Spanyolországnak, hiszen decemberben egy spanyol bíróság leállíttatta a cég ottani szolgáltatásait és elrendelte, hogy a távközlési cégek blokkolják az uber.com online elérését. Az Uber azóta egy másik honlapon keresztül éri el spanyolországi felhasználóit.

A több európai országban szabályozási korlátokba ütköző cég más szegmenseket is megcéloz: Ubereats nevű, az USA-ban már működő ételkiszállító szolgáltatását Európában Barcelonában indította be először. Ez némileg fricska Spanyolországnak, hiszen decemberben egy spanyol bíróság leállíttatta a cég ottani szolgáltatásait és elrendelte, hogy a távközlési cégek blokkolják az uber.com online elérését. Az Uber azóta egy másik honlapon keresztül éri el spanyolországi felhasználóit. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.