A világ ötödik legnagyobb élelmiszer- és üdítőitalgyártó cége jön létre a Kraft Foods és a H.J. Heinz egyesülésével. A két vállalat összeolvadásával létrejövő, Kraft Heinz Co. nevű cég éves bevétele nagyjából 28 milliárd dollár körül alakul majd. A Wall Street Journal beszámolója szerint mintegy 40 milliárd dolláros ügyletről van szó. A megállapodás szerint a Heinz részvényesei 51 százalékos tulajdonrészhez jutnak majd az új társaságban, a fennmaradó rész pedig a Kraft Foods jelenlegi tulajdonosaihoz kerül. Emellett az utóbbi vállalat befektetői részvényenként 16,5 dolláros osztalékot is kapnak.
A világ legismertebb ketchupgyártóját, a Heinz-et 2013-ban vásárolta meg a 3G Capital Partners kockázati tőkecég, illetve Warren Buffett társasága, a Berkshire Hathaway, 23 milliárd dollárért. A Kraft Foods jelenlegi tulajdonosainak fizetendő mintegy 10 milliárd dolláros osztalékot ez a két vállalat állja majd. A brazíliai 3G Capital Partners nem ismeretlen az amerikai piacon, 2011-ben ők vásárolták meg a Burger King Worldwide-ot, majd a kanadai kávézólánccal, a Tim Hortons-al folytatták a terjeszkedést, amelyben már szerepet vállalt Warren Buffett is. A Kraft Foods jelenlegi formájában 2012-ben jött létre, amikor a társaság igazgatótanácsa úgy döntött, hogy két részre bontják a céget. Az egyik, amely megtartotta a Kraft Foods nevet kizárólag az észak-amerikai márkákkal foglalkozik, míg a másik vállalat vitte tovább az édesség márkákat, mint a Cadbury vagy a Milka. Ez utóbbi cég, a Mondelez International komoly gyártókapacitással rendelkezik Magyarországon is, a múlt évben 11 milliárd forintos fejlesztést zártak le székesfehérvári üzemükben. A Kraft Foods a múlt évben 18 milliárd dolláros bevételt rét el, ami stagnálást jelentett, nyeresége ugyanakkor 62 százalékkal, egymilliárd dollárra zuhant.
A két összeolvadó cég közlése szerint az egyesülés 2017-re 1,5 milliárd dolláros megtakarítást eredményez majd a működési költségekben. Az ügyletet várhatóan a második félévben zárják le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.