BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekedő utasszám Lufthansa-csoportnál

Tizenegy százalékkal több utast szállítottak a magyar piacon a német Lufthansa-csoport légitársaságai 2014-ben az előző évhez képest, a legnagyobb növekedést a Brussels Airlines érte el - közölte Antal Gábor, a légitársasági csoport magyarországi képviseletének vezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Az öt légitársaság (Lufthansa és Germanwings, Swiss, Austrian, Brussels Airlines) 1,1 millió utast szállított, ezzel megőrizte piacvezető helyét a budapesti repülőtéren a hálózatos légitársaságok között. Antal Gábor hangsúlyozta, hogy a 2014-es bővülés jelentősen meghaladja a 2013-ban mért 4,4 százalékos ütemet.

A Brussels Airlines a járatátszervezés miatt 34 százalékos utasforgalom-növekedést ért el  2013-hoz képest, járataik kihasználtsága pedig 15 százalékpontot javult, 79 százalékra nőtt.

A magyarországi jegyértékesítés csoportszinten 2,4 százalékot javult, tette hozzá Antal Gábor.

A 2015-ös várakozásokkal kapcsolatban elmondta, nehéz számszerűsíteni a várható növekedés mértékét, mert a Lufthansa új tarifastratégiát vezet be.

Martin Riecken, a Lufthansa európai kommunikációs vezetője a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy a cégcsoport üzemi eredménye csaknem egymilliárd euró, a bevétel 30 milliárd eurót tesz ki és a minőség javítására 2,8 milliárdot fordítanak.

Októberig mind a 106 szélestörzsű repülőgépük fedélzetét felújítják és felszerelik a premium economy székekkel és szélessávú internet-szolgáltatást tesznek elérhetővé. Azt remélik ettől, hogy a Lufthansa a nyugati légitársaságok között elsőként megkaphatja majd a Skytraxtől az ötcsillagos légitársaság minősítést.

Az ír Ryanair diszkont légitársaság a közelmúltban jelentette be, hogy német belföldi járatokat indít, Martin Riecken szerint erre a választ a Lufthansa diszkont légitársaságai, a Germanwings és az Eurowings fogják megadni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.