A Uber megvásárolta a digitális térképek készítésével foglalkozó deCarta nevű céget. A lépéssel a mobilalkalmazásra épülő taxiszolgáltatást működtető vállalat valószínűleg függetleníteni akarja magát a Google térképmegoldásától. A Uber jelenleg a Google Maps segítségével követi a regisztrált autósok útvonalát, azonban egyre több jel utal arra, hogy a keresőtársaság maga is beszállna a személyszállítási üzletbe. Ez kényelmetlen helyzetbe hozhatná a Ubert, hiszen versenytársa tisztában lenne nem csak a vele szerződött autósok számával, de a rendelési adatokkal, útvonalakkal is.
A deCarta ugyan kevésbé ismert, mint a Google Maps, azonban több nagy cég is használja már a társaság megoldásait. A General Motors OnStar autós fedélzeti rendszerében a navigáció a vállalat alkalmazására épül, és okostelefongyártók, mint a Samsung vagy a BlackBerry is igénybevették már a deCarta szolgáltatásait. Az akvizícióval nem csak új potenciális útvonalak nyílnak meg a Uber-taxik előtt, hanem a hivatalos közlés szerint még pontosabbá válhat az autók érkezési idejének becslése is.
Az elmúlt néhány hónapban dőlt a pénz a Uberhez, tavaly június és idén január között 5,5 milliárd dollár befektetés érkezett a cégbe, amelynek piaci értéke már 42 milliárd dollár fölött van. Ez értelemszerűen alaposan megdobta az alapítók vagyonát is. A céget hárman is képviselik a Forbes legfrissebb, a világ milliárdosait bemutató listáján. A társalapítók, Travis Kalanick és Garrett Camp egyaránt 5,3 milliárd dolláros vagyonnal rendelkeznek, míg a cég első alkalmazottja, Ryan Graves 1,4 milliárd dollárral szerepel a rangsorban. Az ugyan még nem dőlt el, hogy a Google belép-e a személyszállítási piacra – a Bloomberg információi szerint erre készülnek –, azonban ha így alakul, akkor további jelentős fejlesztésekre és akvizíciókra lesz szüksége a Ubernek, hogy lépést tudjon tartani az új vetélytárssal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.