BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Saját térképet készítene a Uber

A Uber megvásárolta a digitális térképek készítésével foglalkozó deCarta nevű céget. A lépéssel a mobilalkalmazásra épülő taxiszolgáltatást működtető vállalat valószínűleg függetleníteni akarja magát a Google térképmegoldásától. A Uber jelenleg a Google Maps segítségével követi a regisztrált autósok útvonalát, azonban egyre több jel utal arra, hogy a keresőtársaság maga is beszállna a személyszállítási üzletbe. Ez kényelmetlen helyzetbe hozhatná a Ubert, hiszen versenytársa tisztában lenne nem csak a vele szerződött autósok számával, de a rendelési adatokkal, útvonalakkal is.

A deCarta ugyan kevésbé ismert, mint a Google Maps, azonban több nagy cég is használja már a társaság megoldásait. A General Motors OnStar autós fedélzeti rendszerében a navigáció a vállalat alkalmazására épül, és okostelefongyártók, mint a Samsung vagy a BlackBerry is igénybevették már a deCarta szolgáltatásait. Az akvizícióval nem csak új potenciális útvonalak nyílnak meg a Uber-taxik előtt, hanem a hivatalos közlés szerint még pontosabbá válhat az autók érkezési idejének becslése is.

Az elmúlt néhány hónapban dőlt a pénz a Uberhez, tavaly június és idén január között 5,5 milliárd dollár befektetés érkezett a cégbe, amelynek piaci értéke már 42 milliárd dollár fölött van. Ez értelemszerűen alaposan megdobta az alapítók vagyonát is. A céget hárman is képviselik a Forbes legfrissebb, a világ milliárdosait bemutató listáján. A társalapítók, Travis Kalanick és Garrett Camp egyaránt 5,3 milliárd dolláros vagyonnal rendelkeznek, míg a cég első alkalmazottja, Ryan Graves 1,4 milliárd dollárral szerepel a rangsorban. Az ugyan még nem dőlt el, hogy a Google belép-e a személyszállítási piacra – a Bloomberg információi szerint erre készülnek –, azonban ha így alakul, akkor további jelentős fejlesztésekre és akvizíciókra lesz szüksége a Ubernek, hogy lépést tudjon tartani az új vetélytárssal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.